kan je zwanger raken als je ongesteld bent?

kan zwanger raken als ongesteld ben een zeg ja kan andere zeg nee kan niet nu twijfel ik

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
15.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Gewoon door gaan met oefenen na elke ongesteldheid weer nieuwe kansen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Tip: een app als Flo kan je helpen met inzicht krijgen in je meest vruchtbare dagen.

Het beste antwoord

In principe kan je niet zwanger worden als je ongesteld bent. Er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden:
- Als je een zeer onregelmatige cyclus hebt, kan de eisprong heel snel na de menstruatie plaatsvinden.
- Sperma kan maar een beperkt aantal dagen overleven na de gemeenschap.

mocht de eisprong vlak na e mensruatie zijn en er is gemeenschap gweest daar vlak voor, is er een kans opp een zwangerschap.

er moet wel bij gezegd worden dat bovenstaande situatie zeer onwaarschijnijk is. Maar niet onmogelijk.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kans is op sommige momenten kleiner, maar zeker aanwezig. De tijd voor en tijdens de eisprong is de periode tijdens je menstruatiecyclus waarin je bevrucht kunt worden. Als je een korte cyclus hebt, kun je al ovuleren (dus vruchtbaar zijn) tijdens je ongesteldheid en toch zwanger raken.