kan pds de kans op zwangerschap vergroten?

Hallo, ik ben 17 jaar heb PDS en ben erg bang..

Het is nu namelijk 2 maanden geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest, ik gebruik de pil altijd netjes en neem hem in voor het slapen gaan.
Maar ik heb PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom) en ben dus om het zo te zeggen, sorry voor de vieze praat, altijd aan de diarree. Condooms gebruiken mijn vriend en ik niet omdat ik daar uitslag van krijg. Maar goed, nu heb ik dus al 1 menstruatie gemist, en 2 maanden geleden, de laatste menstruatie was deze heel kort (halve dag) en alleen maar bruin bloed. Nu heb ik al 4 testen gedaan, en deze waren negatief. Omdat ik afgelopen weekend pijn in mijn baarmoeder kreeg tijdens het vrijen heb ik donderdag toch nog maar een controle test gedaan. En ja hoor.. deze was positief, het enigste nadeel was dat binnen een uur alle streepjes inc controle streepje verdwenen waren. Toch maar weer naar de dokter gegaan, en deze geloofde mij niet!!! op flink aandringen toch een bloedtest gekregen en maandag de uitslag.. Wat denken jullie? Kan de PDS de kans vergroten, en is er een kans dat ik idd zwanger ben?

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Helaas gaat diarree en de pil niet samen, jammer dat je huisarts dat niet gemeld heeft. De kans is groot dat je zwanger bent, maar alleen de test kan je zekerheid geven.
Gebruik als je niet (meer) zwanger bent, in het vervolg een ander voorbehoedsmiddel dan de pil, bijv een spiraaltje of de prikpil, bespreek dit maandag ook met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een positieve test gehad hebt ben je wss zwanger ook al verdwijnen de streepjes. Dat was bij mij beide keren ook zo namelijk. Bij sommige testen blijven ze staan en bij andere niet. Als je 2 streepjes had zit het hcg hormoon in je urine en ben je zwanger. En volgens mij is het niet doordat je pds hebt, want de pil is pas onbetrouwbaar als je echt flink aan de diarree bent of moet braken (bv bij buikgriep) ik denk niet als je ontlasting constant dun is... Ik neem aan dat je niet 3x per dag diarree hebt? Maar je hoort t maandag wel denk ik zo. Succes ermee!