Is ice tea drinken tijdens je zwangerschap slecht voor je kindje?

Ik ben nu 8+3 weken zwanger en ik ben echt hopeloos verslaafd aan ice tea. Toen ik aan vriendinnen vroeg of het slecht voor mijn kindje is zeiden ze dat ik het gewoon mag drinken maar op internet zag ik dat het juist niet goed is voor mijn kindje. Hoop dat een van jullie wel het antwoord weet...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.4K
Amadea
8 jaar geleden
Bedoel je dan die zoete limonade uit een pak, of echte zelfgemaakte ijsthee?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
uit de winkel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Net als met bijna alles, Zosja: Je mag best af en toe ice tea uit een pak drinken, maar niet te veel of te vaak.
Ritsuka
8 jaar geleden
Hoeveel drink je per dag?
En zoals met alles, het gaat om het totaal. Als jij verder volwaardig eet, voldoende slaapt etc, dan kun je prima een paar glaasjes ice tea drinken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk echt dat dat onzin is. Gewoon lekker blijven drinken. En als je toch nog twijfelt, vraag het aan je verloskundige, die weet het vast wel!
nounka
8 jaar geleden
Natuurlijk moet je geen twee flessen per dag gaan opdrinken. Maar 3 l cola drinken is ook niet echt goed. Dus als je zou denken Ice tea laten,... dan drink ik maar cola dat is dus nergens voor nodig. De beste raad is die van Ritsuka hierboven. En wat aspie hierboven zegt,... vraag het de gyn. als je jezelf( in jouw geval dus) zorgen maakt. Wil ik ook nog eens herhalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Denk zelf dat het te vergelijken is met andere frisdranken zoals cola etc. Het zal je niet veel goed doen als je het langdurig drinkt, omdat er geen voedingstoffen in zitten. Maar ik weet dat niet zeker. Vraag het even na bij de verloskundige of een deskundige als je het zeker wilt weten.

Antwoorden (1)

Een glas tonic kan geen kwaad,... als je er tientalle per dag van drink spreken we over iets anders.
Hetzelfde volgens mij voor jouw vraag. Een glas ice tea zal echt geen kwaad kunnen, zolang jij de hele bak maar niet in een keer gaat leegzuipen.

Want je moet het zo bekijken
De zalige voordelen van zwanger zijn....

Je zal de komende tijd niet meer mogen
alcohol , schaaldieren, sla die je niet minimaal 5 keer waste, soorten vis, mayonaise, tiramisu, chocomousse, kaneel, soorten kaas, koffie, thee, cola, tonic, spiegelei, zacht gekookt ei, suikerwaren,... eten en drinken.
Verder ook geen kattenbakken opruimen, emmers dragen, verven, behangen, in de tuin werken, met bepaalde dieren spelen of ziek worden want medicijn mag ook niet meer.
Dat is al veel... en mijn lijstje is nog niet af.

Ik zelf ben voorstander van 'nadenken en matigen'.
Als je jezelf aan al die regeltjes moet houden,... dan krijg je stress en stress is ook weer niet goed voor een zwangere vrouw.
Dat is wat mijn arts zei toen ik zwanger was en ik ook dacht dat ik alles moest doen wat iedereen zei.
Dat is niet haalbaar en een afkeer van je zwangerschap, een depressie of een moeder die zelf niet meer "leeft" is ook niet nodig.

Van heel dat lijstje is in mijn ogen : het oppassen met medicijnen het belangrijkste. En daar zal iedereen me wel gelijk in geven.
Van mezelf kan ik zeggen dat ik niets schrapte ( toch niet voor de 100% ) maar wel probeerde om te matigen. Verder had ik een goede zwangerschap en heb een gezonde zoon op de wereld gezet.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
De vraag gaat niet over tonic maar over ijsthee. Je kunt trouwens aan vraagstelster vragen of haar kind gezond ter wereld is gekomen, want dat zal inmiddels geboren zijn.