hoe kan een clearblue zwangerschapstest nauwkeurig weten hoe lang je zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar gebruiken ze ook een ruime marge voor, maar dat is redelijk af te lezen aan het aantal zwangerschapshormonen in de urine.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
kan het als u clearblie positief is dit ook een andere reden kan hebben te maken met het aangemaakte chromosoom?

Het beste antwoord

Het clearblue systeem is gebaseerd op TLC, Thin Layer Chromatografie, ofwel dunne laag chromatografie.

Het volgende gebeurd,
- De urine wordt op de voet "geplaatst"(bij gebrek aan betere omschrijving).
- De vloeistof (urine dus) wordt door het papier wat in de clearblue stick zit opgezogen (net zoals dat met een tissue gebeurd als je die in water houdt).
- de vloeistof trekt helemaal door het papier. Wanneer het kreatinine in de urine (altijd aanwezig) bij de indicator komt, ontstaat er een min "-". Als er ook nog eens hCG in de urine aanwezig is, ontstaat er een verticale streep bij de min waardoor dit een plus "+" wordt.

Sommige stoffen kunnen helemaal door het papier heengetrokken worden (zoals kreat en hCG) en anderen blijven halverwege steken. Iets te veel uitleg om te vertellen waarom, maar als je wil kan dat.

De ClearBlue indicator heeft een digitaal beeldscherm. Maar werkt uiteindelijk op dezelfde manier. Het wel of niet zwanger zijn is nu gemaakt met een elektrode die werkt op hCG (in plaats van het maken van een +) en de mate van geleiding geeft een indicatie van hoeveel weken je zwanger bent.
Echter kunnen ze het niet precies zeggen. Het is 1-2 weken, 3-4 weken of 4+ weken. Een echte "nauwkeurige" meting zullen ze moeten doen bij een echo.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

aan de hand van de hoeveelheid zwangerschapshormoon dat het meet in je urine