Waarom wordt het afgeraden rozemarijn tijdens de zwangerschap te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat maakt het verschil dan? Dat het eten wel kan maar therapeutisch niet? Omdat je in het eten maar weinig doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je zwanger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee :-) vroeg t me gewoon af.

Het beste antwoord

Rozemarijn (Rosmarinus officinalis) verhoogt de doorbloeding in het onderlichaam. Het bevordert de menstruatie.
Rozemarijn wordt gebruikt na herstel van een ziekte en overspannenheid. De plant werkt op het hele gestel zowel rustgevend als aansterkend en stimulerend. Het is af te raden dit kruid bij zwangerschap voor therapeutisch gebruik in te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stimuleerd het de zwangerschap dan? Het maakt de kans op een miskraam groter??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou het bevordert de menstruatie..en daar zit je niet op de wachten tijdens een zwangerschap he;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat: "...voor therapeutisch gebruik in te nemen..."
dus het gebruik van rozemarijn als kruid bij of door het eten kan wel? Ik weet dat bij de meeste kruiden, dit medivcinaal wordt afgeraden maar dat je het prima kunt gebruiken bij het eten omdat de concentratie dan dusdanig laag is dat er geen problemen vn ondervonden worden.
Hetzelfde geldt een beetje voor kaneel, appeltaart met kaneel is geen probleem, het wordt pas als slecht gezien wanneer je een heel busje kaneel ineens naar binnen zou werken.