Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tellen de dagen zwangerschapsverlof mee om recht op ouderschapsverlof te krijgen bij een nieuwe baan ?

Stel je begint ergens nieuw te werken en bent/wordt zwanger. Normaal mag je dan pas na 12 maanden oudersch.verlof opnemen, maar als je na bv 7 maanden zwangerschapsverlof opneemt, verlengd dat dan de tijd dat je moet wachten op het recht krijgen van oudersch.verlof, of telt die tijd gewoon mee voor de verplichte 12 maanden ?

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. Blijft 12 maanden. Het gaat om de tijd dat je in dienst bent.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Het geldt inderdaad vanaf de datum dat je in dienst treedt maar je werkgever mag wel zwaarwegende redenen aanvoeren om het uit te stellen. Dus dat zou kunnen in jouw geval.

Verdeling ouderschapsverlof in overleg met werkgever

Uw werkgever mag bezwaar maken tegen uw voorstel voor spreiding van het ouderschapsverlof als dit het bedrijf in ernstige problemen brengt. In dat geval bespreekt uw werkgever een andere verdeling van de verlofuren met u.

Komt u er samen niet uit? Dan mag uw werkgever zelf de spreiding van de verlofuren vaststellen. Dit kan tot 4 weken voor de ingangsdatum van het ouderschapsverlof. Als u het echt niet eens bent met de verdeling, kunt u de zaak voorleggen aan de rechter.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-ouderschapsverlof-opnemen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding