Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de pil minder betrouwbaar wanneer je hem laat oplossen in je mond en dan doorslikt?

Ik slik mijn pil met thee, omdat ik hem anders niet weg krijg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hoe je hem inneemt maakt niet uit, zolang de stoffen maar in je lichaam opgenomen kunnen worden gaan ze werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de homeopatie is het zelfs zo dat je medicijnen zolang mogelijk in je mond dient te houden, het effect is groter als het zoveel mogelijk met je speeksel is vermengd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet uitmaakt, want medicijnen met een coating die specifiek pas in de darm uiteen mag vallen, heten 'enteric coated' (en dat is dan omdat het anders verkeerd reageert met het maagzuur).

Maar de enige die je hierover zekerheid kan geven, is de apotheker, dus vraag daar om advies, je wilt er niet ineens achterkomen dat je dit toch beter niet kunt doen.

Ik neem aan dat de pil in een lepel vla/yoghurt/appelmoes/wat dan ook gooien en het zo naar binnen werken ook niet goed lukt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet minder betrouwbaarder daardoor omdat de stoffen dan alsnog in je lichaam komt, maar wanneer je bv diaree hebt is die wel onbetrouwbaar. daardoor heb ik nu mijn lieve kleine meid lopen vandaar. Ik wist het namelijk ook niet pas toen de huisarts het daarna vertelde hihihi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de pil is net zo betrouwbaar als je alle stoffen maar inneemt.
De pil werkt met hormonen en die trekken zich van maagzuur niets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding