Is het geslacht te beinvloeden?

Is het geslacht van je kind te beinvloeden door iets te doen voor tijdens of na dat het kind "gemaakt" wordt.
Zoja hoe dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de kweek van vissen kan het in ieder geval wel.

Het beste antwoord

Of je een jongen of een meisje krijgt hangt af van het soort zaadcel dat de eicel bevrucht (een zaadcel met een Y-chromosoom wordt een jongen, een zaadcel met een x-chromosoom vormt een meisje).

Het ligt er dus maar net aan wat voor soort zaadcel er als eerste bij het eitje aankomt en dat hangt puur van het toeval af, dit valt op geen enkele manier te beinvloeden

50-50 dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb gelezen ooit, dat vrouwelijke zaadcellen minder goed tegen een verhoogde zuurgraad van de vagina kunnen.
Ik heb gezocht en gegoogled maar niet gevonden. Toch ben ik er zeker van dat er een verband is. Wie wil even helpen zoeken?

Andere antwoorden (6)

Nee,welk standje of middeltje je ook gebruikt, het heeft geen enkele invloed op het geslacht van de boreling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat kan je zelf niet bepalen op een natuurlijke manier.
er is wel een chinese kalender waar je op kan zien wat het word. die berekent dat door de leeftijden van jezelf en de maand waarin je gemeenschap had.
ze zeggen dat hij best vaak klopt.
maar bij mij klopte hij niet.
het is gewoon 50/50
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk is het 49,..... en 50,..... (prezieze getallen weet ik neit)
Helemaal niets, als zijn er wel fabeltjes over. Zoals bijvoorbeeld het idee dat je een meisje krijgt als je seks hebt vóór de eisprong, en een jongetje als je juist erná seks hebt.

Het idee hierachter is dat jongens sprinters zijn. Als je na de eisprong seks hebt, zouden alleen zij snel genoeg bij de eicel zijn voordat die afsterft. En meisjes zouden de langeafstandslopers zijn. Alleen zij zouden het volhouden tot dat ei eindelijk springt.

Maar nogmaals: dit is dus onzin! Er is niets dat je kunt doen om het geslacht te beïnvloeden buiten genetische selectie in een laboratorium. En ik neem aan dat je daar niet op doelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE.

je kunt er kort of lang over prten, maar het antwoord is dat er iedere keer opnieuw gewoon 50% kans is op een jongetje en 50% kans is op een meisje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Britse wetenschappers kan dat wel. Als je in de periode van de conceptie niet of weinig ontbijt, heb je een iets grotere kans op een dochter.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het heeft niet puur met ontbijten te maken, maar ook met de totale hoeveelheid calorien die genuttigd worden.

"Mathews en haar collega's onderzochten 740 vrouwen in Groot-Brittannië die voor het eerst zwanger waren. Ze stelden vast dat 56 procent van de vrouwen met 'de hoogste energie-inname' jongetjes kregen, tegenover 45 procent bij de groep vrouwen die minder aten."

Ze denken dat het komt door het verschil van het glucosegehalte.

"Het is in 2001 namelijk aangetoond dat glucose, het type suiker dat vrijkomt als zetmeel wordt afgebroken, de groei en ontwikkeling van mannelijke embryo’s in reageerbuizen versnelt, terwijl het juist remmend werkt op vrouwelijke exemplaren. Een vrouw die ’s morgens niet eet, houdt haar bloedglucosespiegel langer laag. Daardoor zal een mannelijke bevruchte eicel het bij haar moeilijker hebben dan een vrouwelijke."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is bij mij dan 3 keer 'mislukt' :) Ik ontbeet nooit en heb drie zoons....naar het land der fabelen dus, samen met alle andere 'manieren' ...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de kans is ook 55%-45%, niet 100%-0%!
En ik vind wetenschappelijke onderzoeken met honderden zwangeren wel iets betrouwbaarder dan een 'onderzoek' met daarin 1 persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
55-45 is geen 50-50 hoor. Er worden in de wetenschap vaak verbanden aangetoond aan de hand van getallen die een stuk dichter bij elkaar liggen, 10% verschil is niet zo heel weinig.
Maar het gaat inderdaad over een kans, je moet niet denken dat je dan automatisch een meisje krijgt, zo werkt het natuurlijk niet, maar de kans is wel degelijk iets groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er worden sowieso al meer jongens als meisjes geboren verhouding 51/49.
Elke bedachte reden is een gok, al onderzoek je 6 duizend vrouwen. Je zal altijd rond de 50/50 uitkomen.
Ja, in een laboratorium kan men zaad scheiden in jongens- en meisjeszaad.
Soms wordt deze methode gebruikt als erfelijke ziektes een rol spelen.

Maar in Nederland en Belgie zijn deze gender klinieken inmiddels verboden.

Wel is er een hoop zin en onzin geschreven over manieren om vooraf het geslacht te beinvloeden of zelfs te bepalen.

Alleen, wat nou zin en wat nou onzin is.. .daar zijn de geleerden het nog niet over eens.

Aangezien de meeste tips van het kaliber, "baadt het niet dan schaadt het niet" zijn, zou ik zeggen

HAVE FUN!

http://www.babybytes.nl/encyclopedie/K/Kiezen-van-het-geslacht/