heb ik recht op een uitkering ?

hallo

ik ben nu 7 week zwanger en heb een vraagje
heb ik eigenlijk ook recht op een uitkering ?
ik heb tot nu toe nog geen werk weer gevonden alleen in de weekenden werk ik wel ik was nog druk werk aan het zoeken maar eigenlijk niemand wil een meisje dat zwanger is in dienst nemen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Of jij recht hebt op een uitkering wordt niet bepaald door de zwangerschap, maar door een werkverleden, partner met inkomen, en eventueel eigen vermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe oud ben je, wat heb je hier voor gedaan, en wat is je gezinssituatie? Je zou recht kunnen hebben op WW of bijstand, maar dat staat dan volledig los van je zwangerschap. Als zwangere moet je gewoon werken.
criseyde
10 jaar geleden
Bovendien ben je wettelijk niet verplicht te melden dat jij zwanger bent! Ze mogen er ook niet naar vragen bij een sollicitatiegesprek.

Antwoorden (1)

Hooguit een bijstandsuitkering. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering.html
Ga eens informeren bij je gemeente wat er mogelijk is. Als je onder de 27 jaar bent zal het wel 4 weken moeten wachten totdat je de uitkering aan kunt vragen, in die tijd moet je op zoek naar werk, of een scholing die je op weg helpt werk te vinden.
http://www.ipsz.nl/pagina/8577/jongeren-en-het-aanvragen-van-bijstand