Hoe groot is de kans op zwangerschap bij een koperspiraal?

Ik heb wel eens gelezen dat de kans op een zwangerschap tijdens het dragen van een koperspiraal, in praktijk vaker voor zou komen dan in theorie.
Zijn er mensen hier die daar meer vanaf weten of zelf ervaring hiermee hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Omdat je na het inbrengen van het koperspiraaltje hier weinig meer fout aan kunt doen kan dit een pre zijn boven de pil. Echter is de pil procentueel wel wat veiliger.

7 van de 1000 vrouwen die een koperspiraaltje gebruiken kunnen (statistisch gezien) zwanger worden. Bij de pil is dit ongeveer 2 op de 1000.

Het koperspiraaltje is wel een stuk veiliger dan het condoom en de anticonceptie pleister. Al met al nog steeds een goede keuze dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier zul je een eerlijk antwoord vinden :
http://www.sexwoordenboek.nl/anticonceptie_veiligheid.html
ik ken 5 vrouwen die het gebruikten en die zijn allemaal tevreden op vlak van betrouwbaarheid.
bij ieder anticonceptiemiddel is er altijd een kans om toch zwanger te raken. Onthouding is met andere woorden het veiligste :)