kan ik de pil slikken een week na mijn ongesteldheid voorbij is? en waneer ben je dan beschermd tegen zwangerschap. bedankt

ik ben ongeveer week nadat mijn ongesteldheid weg was begonnen met de pil

Toegevoegd na 6 minuten:
waneer ben je dan wel beschermt? na een maand of langer of korter?
condoom is geen optie hoe groot is de kans dan als de man niet klaar komt dat je er wel kind van kan krijgen?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik ben dus ongesteld geweest een week niet en toen begonen met de pil slikken

Toegevoegd na 14 minuten:
ok ik lees de bijsluiter maar bij onze apotheek zei ze ik kon t gewoon slikken dit heb ik dus ook gedaan maar vanaf waneer ben ik wel veilig tegen zwangerschap en dan moet je kijken naar de situatie ik slik dus al een week de pil ik moet gewoon weten waneer t wel veilig is dus iemand weet je waneer ik t kan vinden de bijsluiter zegt niks over als je later begint met de pil vandaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Condoom is geen optie? Tja, dan zal celibaat een optie moeten zijn. De kans om zwanger te worden is geen gokspelletje. En trouwens: als condooms geen optie zijn, dan neem ik aan dat jullie je allebei hebben laten testen? Anders zijn allerlei ziektes namelijk wél een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent dus niet één week na je menstruatie (daarmee wordt bedoeld een week na de éérste dag van je menstruatie) maar bijna twee weken na je menstruatie begonnen met slikken. Heeft de dokter niets uitgelegd? Heb je de bijsluiter niet gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom is condoom geen optie? Beste nieq81,.. zorg alsjeblieft goed voor jezelf!

Het beste antwoord

De pil is (in dit geval) pas veilig na de eerst volgende stop week na de NU eerst volgende keer dat je ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
t condoom is te klein en we hebben ook de grotere geprobeert ook slapt de penis dan af we zijn een getrouwd stel met 2 kids ik heb er veel voor moeten doen om zwanger te worden bij de 2e kleine er zat namelijk 8 jaar tussen.
maar nu wil ik tog die kans nog kleiner maken ik ben zelf niet 100 procent vruchtbaar maar wil ook niet zwanger worden zo doende

Andere antwoorden (3)

Nee dan ben je niet goed meer beschermt. Je moet 5 dagen na je menstruatie beginnen met de pil. Als je te laat begint, is de kans groter dat je niet beschermt bent. Dus voor de zekerheid, een condoom gebruiken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je voor het eerst aan de pil begint, moet je metteen beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Als je al eerder aan de pil bent geweest, moet je de 5e dag van je menstruatie beginnen. Wel of geen bloeding. Lees anders je bijsluiter een goed door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor het eerst begint met de pil, begin je met slikken op de eerste dag van je menstruatie. Je bent dan vanaf dag één beschermd. Wanneer je op een andere dag begint met je eerste pilstrip, gebruik dan in die eerste week nog een condoom.
13 jaar geleden
De pil is de hele maand nog niet veilig, tuurlijk kan je de pil alvast beginnen met slikken, maar pas na je stopweek is de pil veilig.

mocht je sex hebben gehad in de afgelopen week bestaat er dus een kans dat je zwanger bent. Is dat niet het geval, zit je veilig. En kan je pas veilig sex hebben na de stopweek.

Toegevoegd na 26 seconden:
Je kan het vergelijken met de eerste week vergeten zijn je pil in te nemen.