mag ik xanax innemen tijdens zwangerschap?

ik neem dagelijks xanax retard in van 1mg maar ik kan per dag tot 3mg gaan, mijn huisarts en gyne zijn hiervan op de hoogte. ondertussen ben ik al 17 weken zwanger. heeft dit effect op de baby? tot nu toe is de baby gezond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jou was zou ik dat aan mijn huisarts én gyneacoloog vragen. Als beide antwoorden overeenkomen dan weet je wat je moet doen. Ik zou me vooral niet verlaten op een goed bedoeld antwoord op een forum.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent al 17 wk zwanger en je vraagt dit nu pas?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heb ik al gevraagd aan mijn gynaecoloog en huisarts, ze hebben me aangeraden om te stoppen op 8maand. Ik stel deze vraag op deze forum wat andere erover weten of ervaring mee hebben. Dus PELLE lees mijn vraag eerst duidelijk voor je antwoord, dat ik dit nu pas vraag! Ik heb deze vraag meteen gesteld aan de gyne en arts vanaf ik wist dat ik zwanger was. Xanax neem ik al lang in voor een ernstig reden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde dat je nu pas vraagt of het effect op de baby heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het direct aan gyne en arts gevraagd, maar veel is er niet bekend over het effect op de baby. Dus wil graag weten of iemand ook in deze situatie heeft gezeten. Ik probeer te minderen maar dan krijg steeds afkickverschijnselen, nerveus, stress, paniekaanvallen etc..., wat blijkbaar niet goed is voor de baby.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo ik wil ook graag zwanger worden maar slik ook 3x daags xanax retard 0,5mg
Afbouwen is een helll
Graag meer info met mensen die hier ervaring mee hebben
Alvast dank

Antwoorden (3)

Zwangerschap
Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is onvoldoende bekend om zeker te weten of het veilig is. Weeg daarom samen met uw arts de ernst van uw aandoening af tegen het risico voor het kind.
Slik dit medicijn NIET vanaf de achtste maand van de zwangerschap. Bij gebruik na de achtste maand kan uw kind na de geboorte zo versuft en slap zijn dat het moeite heeft adem te halen. Bovendien kunnen bij de baby ontwenningsverschijnselen ontstaan.
10 jaar geleden
Onmiddellijk stoppen met die zooi!
Alle medicijnen die je inneemt tijdens je zwangerschap zijn schadelijk voor je baby.
Ze testen die medicijnen altijd eerst op dieren en als die alle poten maar hebben zeggen ze dat het geen kwaad kan en wordt het goedgekeurd, maar deze testen zeggen helemaal niets over de invloed op mensen, want bij mensen zijn de hersenen een zeer belangrijk orgaan en de hersenen van een baby in ontwikkeling zijn zeer gevoelig voor alles wat er binnenkomt. Lichamelijk kan een kind dan gezond lijken maar geestelijk kan hij er dan toch schade van ondervinden, daarom onmiddellijk stoppen! Alles wat je inneemt tijdens een zwangerschap heeft invloed op je baby, zelfs één aspirientje! Evenals alcohol, ook niet doen, en roken ook niet uiteraard. Iedere seconde worden er zeer veel nieuwe hersencellen aangemaakt bij je baby en je wilt toch niet dat die dan beschadigd worden. Wel zeer aan te raden is vette vis eten, bijv. haring en paling, dit is heel goed voor de hersenen van je baby.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Canada ( Alprazolam ) behoort tot de zogenoemde benzodiazepines. Dit zijn middelen die bij stress, angst en slaapstoornissen worden gebruikt. Er zijn aanwijzingen dat deze middelen bij de eerste drie maanden van een zwangerschap tot afwijkingen kan leiden, zoals een open gehemeltespleet. Heel duidelijk zijn die aanwijzingen overigens niet, in die zin, dat dat niet onomstotelijk vast staat. Je schrijft dat je tot 3x per dag 1 mg mag slikken van je dokter. Dat is niet heel weinig. Je moet je afvragen of je dat echt nodig hebt. Er treedt bij het gebruik van dit soort medicijnen gemakkelijk afhankelijkheid op. Ik weet je achtergrond niet en dus ook niet waarom je het slikt. Het lijkt me als dat in redelijkheid kan beter dat je met je arts gaat praten over de geleidelijke afbouw ervan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er staat Canada, maar ik bedoel Xanax. Dat komt door die verdraaide autocorrectiecode op mijn ipad. Excuses