kan een stevige dame en een stevige man toch nog kinderen verwekken?

ik ben stevig mijn man is stevig en wij wilen graag een kind?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat versta jij onder stevig, een beetje overgewicht, of heel veel overgewicht?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lijkt mij dat dit gewoon kan, en als het lukt wens ik jullie heel veel plezier, zowel bij het "creatie proces ;-) als van het kindje zelf.

Antwoorden (4)

Overgewicht kan van invloed zijn op het "maken" van baby's. Echter hoeft dit niet voor jullie zo te zijn. Gewoon er iets leuks van maken en proberen. Heb je het gevoel dat het niet lukt of je wil testjes gedaan hebben om te kijken of er complicaties zijn bij één van jullie dan even naar de huisarts.

Succes,
10 jaar geleden
Jazeker kan dat, maar als je overgewicht hebt wordt het een stuk moeilijker.
Goede kans dat je minder eisprongen hebt, en dus een verminderde vruchtbaarheid.
Vaak zie je ook een onregelmatige menstruatie, wat het moeilijk maakt je vruchtbare dagen te bepalen.
Het zou goed zijn als je wat gewicht probeert kwijt te raken als je een kinderwens hebt.
Vraag een doorverwijzing naar een dietiste, zodat je gezond en blijvend af kan vallen.
Succes!
10 jaar geleden
Zowel voor vrouwen als mannen heeft overgewicht invloed op de vruchtbaarheid. Bij vrouwen wordt vaak de menstruatie onregelmatig en bij mannen gaat de zaadkwaliteit omlaag. Zowel de kwaliteit als de concentratie als de mobiliteit van zaadcellen van mannen met overgewicht bleek in onderzoeken verminderd te zijn.

De precieze oorzaak is niet altijd bekend: bij zowel mannen als vrouwen kan vooral ernstig overgewicht zorgen voor een verstoorde hormoonhuishouding. Maar uit onderzoek blijkt dat ook vrouwen met ernstig overgewicht die gewoon een regelmatige cyclus hebben, toch een verminderde kans hebben om zwanger te raken. Daarnaast kan ook het libido verminderd zijn en kan ernstig overgewicht ook praktische problemen veroorzaken bij de seks.

Maar dit gaat om statische gegevens. Als je kans op zwangerschap *verminderd* is, wil dat nog niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Ook is er vooral onderzoek gedaan naar mensen met ernstig overgewicht, en ik weet niet of dat is wat je bedoelt als je jezelf en je man 'stevig' noemt.

Het goede nieuws is dat zowel de mannelijke als de vrouwelijke vruchtbaarheid vooruit gaat wanneer iemand afvalt. Zelfs een paar kilo afvallen kan al een groot verschil maken voor je gezondheid, bij vrouwen kan dat o.a. merkbaar zijn in het weer ongesteld worden of dat de menstruatie weer regelmatig wordt. ALS er in jullie geval dus al sprake is van een verminderde vruchtbaarheid (dat is niet onderzocht, dus dat weten we niet) in relatie tot overgewicht, dan is dat volledig omkeerbaar als je wat afvalt. En zoals gezegd hoef je daarvoor echt geen onrealistische doelen te stellen en in een maatje 36 te passen, want het afvallen van 10 of zelfs 5% van je lichaamsgewicht kan al een heel groot verschil maken. En als je dat over langere termijn vast weet te houden, kun je altijd nog een nieuw doel stellen en proberen meer af te vallen.

Afvallen is trouwens niet alleen goed omdat het de kans op een zwangerschap verhoogt: als je zwanger wordt en kinderen krijgt, is het veel minder zwaar voor je lichaam als je een gezonder gewicht hebt. Je hebt dan ook minder kans op complicaties in de zwangerschap.

Mocht je al langere tijd proberen om zwanger te worden en het lukt niet: schroom dan niet om hulp te vragen. Bij een polikliniek voor vruchtbaarheidsproblemen zullen vrouwen met overgewicht altijd eerst het advies krijgen om af te vallen, maar ze geven je daar dan wél ook begeleiding bij. Je hoeft het niet zonder hulp te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is stevig bijvoorbeeld en verhouding van 1.70 meter bij 1oo kilo, of iets meer, dan praat ik over stevig, stevig is voor mij mollig. Heel veel mensen zijn, persoonlijk, in mijn ogen stevig. Als ik vanuit mezelf praat, ik ben 1.67 bij tussen 100 en 110 kilo dan zeg ik, het hoeft geen probleem te zijn om makkelijk zwanger te raken, technisch gezien. De vader van mijn kind was het zelfde postuur en binnen vijf maanden was het gebeurd en zat ik met een buik vol armen en benen :)
Jammer dat je niet omschrijft tegen welk probleem je aanloopt. Dat zou makkelijker antoowrd geven zijn, nu is het een beetje gissen