wanneer testen met onregelmatige cyclus??

"Ik denk dat ik zwanger ben, maar testen wijzen tot nu toe licht positief, één duidelijk positief en daarna 3 negatief uit. Mijn cyclus is onregelmatig en laatste cyclus was 44 dagen. 19 april gemeenschap gehad 4 april eerste dag laatste menstruatie. Wanneer kan ik normaal testen? En wat betekenen die uitkomsten van de testen? Ik voel me wel zwanger wat betreft dromen veel plassen en moodswings.. Gevoelige borsten en lichte verkleuring rondom tepels. Ik heb nog geen enkele keer menstruatie klachten gehad. Krijg hooguit wat hoofdpijn een paar dagen voor menstruatie."

Dan de vraag maar anders formuleren!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.1K

Het beste antwoord

Bij een onregelmatige cyclus moet je testen rond het aantal dagen na de laatste menstruatie dat je als langste cyclus had. Als jouw langste 50 dagen was en je kortste gewoon 28 kun je beginnen met testen op de 28ste dan na de eerste dag van je laatste menstruatie maar als die test negatief is moet je door testen zolang je niet ongesteld wordt en wellicht wel tot de 50ste dag.

Als je denkt zwanger te kunnen zijn van de gemeenschap op 19 april dan is het simpel: test minstens 14 dagen na die gemeenschap. Daarmee kom je uit op 3 mei en daar ben je al ver voorbij, je hebt twee keer een positieve test gehad dus je bent zwanger geweest, die drie keer negatief daarna duidt helaas toch op een vroege miskraam.

Maak een afspraak met je huisarts nu, dat lijkt mij wel het verstandigste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dacht ik eerst ook een vroege miskraam ware het niet dat de pijn in mijn borsten en moodswings en het plassen (sinds een kleine week) juist erger zijn geworden. Helaas word mijn man echt horendol van mij en mijn zwangerschapstesten.. Ik heb ook verschillende testen gedaan twee van Clearblue die sowieso negatief uitwezen en van kruidvat 2v5 5 mei dik positief getest. Daarna weer Clearblue met indicator en weer kruidvat die allebei helemaal negatief uitwezen. Volgens huisarts (die ik al gebeld had) kon dat niet, of de positieve was verkeerd of de negatieve als ik namelijk zwanger ben geweest neemt het HCG af en verdwijnt niet in één keer.Morgenochtend zou ik terecht kunnen bij de huisarts om daar een test te doen, maar heb zo'n gevoel dat het zonde van het geld is.. of zijn ze testen bij de huisarts nog gevoeliger dan van de kruidvat 2v5?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat je eerst twee keer een positieve test had en toen drie keer een negatieve, nu ben ik de volgorde een beetje kwijt. Dat je eerst neg dan pos en dan neg hebt kan wel als de eerste neg test te vroeg was. Een zwangerschapstest op urine bij de huisarts is niet gevoeliger dan de testen die je koopt. Een bloedtest natuurlijk wel maar dat doet een huisarts niet zelf geloof ik.

Andere antwoorden (1)

Het is bijzonder moeilijk om bij iemand met een onregelmatige cyclus te bepalen of zij zwanger is of niet. Blijft de menstruatie uit vanwege zwangerschap of vanwege die onregelmatige cyclus?
Reken het gemiddelde aantal dagen van jouw menstruatiecyclussen van het afgelopen half jaar uit en tel daar een dag bij op. Omdat jouw langste menstruatiecyclus 44 dagen was tel je er voor alle zekerheid nog een dag bij op.
Na dat totale aantal dagen is het een zeer geschikt moment om een zwangerschapstest te gaan doen die een betrouwbare uitslag zal geven.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn cyclussen niet bijgehouden weet alleen de laatste en die duurde 44 dagen. Het uitblijven van menstruatie heeft te maken met onregelmatige cyclus. Dat betekent dat de kans bestaat dat ik mijn menstruatie nu al gehad kan hebben? en als hij gelijk is aan die 44 dagen dan zou ik mijn menstruatie op 18 mei krijgen. dus testen op 19 mei. Het grappige is dat ik al een dochter heb die een totale wonder is! De gyn vond het nodig om mijn menstruatie maar op een andere datum te zetten dan dat ie daadwerkelijk was geweest. Ik hou niet zo van seks dus vandaar dat ik precies weet wanneer ik het gedaan heb. 15 dagen van de eerste dag menstruatie tot 19 april.. als ik toen toch zwanger ben geraakt had ik dan niet al mijn menstruatie moeten hebben? Sorry voor de vragen, maar ben al aan het testen geweest en het is behoorlijk onzeker. Ik zou het graag zo snel mogelijk willen weten omdat ik medicijnen gebruik.. zodoende.
Amadea
10 jaar geleden
Aangezien het 19 en 20 mei Pinksteren is zou ik als ik jou was een afspraak bij de huisarts maken voor een zwangerschapstest op 21 mei.