Ovulatietest positief tijdens menstruatie, hoe kan dat?

3 weken achter elkaar ovulatietest gedaan iedere keer negatief nu ben ik 4 dagen ongesteld en hij is positief hoe kan dat? Kan het nu toch zijn dat ik een eisprong heb en dat ik zwanger kan worden?

een jaar geleden
2.8K
tinus1969
een jaar geleden
Welke test gebruik je precies?
Angelaaa
een jaar geleden
Ik gebruik de ovulatietest van de action

Antwoorden (1)

Als je een korte cyclus hebt, dan kan de eisprong inderdaad al tijdens je menstruatieperiode plaatsvinden.
Was het teststreepje net zo donker als het controlestreepje? Als het lichter is, betekent dat waarschijnlijk dat de eisprong er aan komt. Dan ga je door met testen totdat het teststreepje net zo donker is als het controlestreepje.

Is je menstruatie hetzelfde als altijd, of is er minder bloed? Een ovulatietest kan namelijk ook positief uitslaan bij zwangerschap. Dan zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn, of bloed van een mislukte innesteling.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Ik zat ook aan een innesteling/eisprong bloeding te denken.