Kan je 1,5 jaar een bevalling weer erg last hebben van je hormonen?

Iemand vertelde mij dat een vrouw 1,5 na de bevalling altijd heel erg veel last heeft van haar hormonen en daardoor heel erg last heeft van stemmingswisselingen en zich daardoor heel erg onhebbelijk opstelt. Is dat inderdaad een 'vaste regel'?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik ben zeker geen arts maar ik had juist begrepen dat je na ca 1 jaar voor het grootste deel bent hersteld van de zwangerschap, het enige dat nog niet op het oude peil is zijn allerlei mineralen dat duurt ca 3 jaar (daarom is kort op elkaar krijgen van meerdere kinderen een relatief zware belasting voor je lijf). Maar je hormonen zouden min of meer "back to normal" moeten zijn, de uitzonderingen daargelaten want ik ken iemand die na 3 jaar nog aan het tobben zijn.dit zijn in principe echter uitzonderingen Toegevoegd na 32 seconden: tobben zijn = tobben is