Zou ik zwanger kunnen zijn?

Hey hey Kan iemand mijn helpen? Ik ben de 26ste met me vriend naar bed geweest en ik hoor de 28ste ongesteld te worden. Ik ben nu 6 dagen overtijd en al 2 testen negatief!
Ik heb mijn eisprong al gehad. Ben niet aan de pil. Kan je dan evengoed zwanger raken? Mvg Kim

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (9)

Je kunt ook schijnzwanger zijn. Dan word je echt misselijk en blijft je menstruatie langer uit. 2 Testen negatief lijkt me wel voldoende, maar je weet het pas helemaal zeker als je bij de huisarts bent geweest. Als je normaal gesproken een regelmatige cyclus hebt, zou ik voor de zekerheid een afspraak maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zegt predictor zelf:
"De uitslag is negatief:

Als de test aangeeft dat je niet zwanger bent, heeft Predictor geen zwangerschapshormoon kunnen aantonen. Als je niet binnen een week ongesteld wordt, raden we je aan om contact op te nemen met je huisarts."

http://predictor.nl/content.asp?page=291
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Kim
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat t niet altijd wat zegt,ik heb zelf ook ooit eens 3 negatieve testen gehad voor de vijfde aangaf dat ik wel zwanger was,niet iedere vrouw maakt evenveel hormonen aan,lijkt mij.
zou nog een paar dagen wachten en er dan nog een doen.
groeten cocon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb 3 testen laten doen (ook na een paar weken en zelfs na twee maanden) en alledrie negatief. Wellicht omdat ik aan de pil was.
Toch kreeg ik een paar maanden later een zoon. dus testen zeggen niet altijd iets. maarre, volgende keer als je met je vriend naar bed gaat condooms gebruiken, en toch maar aan de pil.
scheelt veel zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha bedankt voor je bezorgdheid maar t was meer dan de bedoeling dat ie positief was!
Als je cyclus regelmatig is, is de kans klein dat je met deze data zwanger zou worden. Maar: het kán wel. Ga daarom even langs de huisarts, die kan het betrouwbaarder testen dan een thuistest.

Wat trouwens ook kan: bij flinke stress kan de menstruatie ontregeld raken. Maak je je er erg druk om of je wel of niet zwanger bent? Of je nu héél erg graag zwanger wilt worden, of heel bang bent omdat je niet zwanger wilt zijn, daardoor kan je menstruatie wegblijven.

Probeer in dat geval wat kalmer te worden. Ga ook daarom al naar de huisarts: een definitieve en duidelijke test of je nu wel of niet zwanger bent, kan helpen om die spanning kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zijn dat je te vroeg test,omdat het stofje van het zwangerschapshormoon nog niet is aangemaakt.
probeer over 1 week nog eens.mocht je nog steeds niet ongesteld zijn.en is ie dan nog steeds naga. neem dan even contact op met je huisarts, deze kan dan een bloedtest doen wat een beter beeld geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou zwanger kunnen zijn. Je hebt al twee testen gedaan zeg je, beide negatief. Het kan dat je de test te vroeg hebt gedaan, wanneer je zekerheid wilt bezoek dan even je huisarts. Zonder eisprong kan er geen zwangerschap komen dus de kans is aanwezig dat je inderdaad zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je niet zwanger kan worden zonder eisprong zoals u beschrijft dan is het toch juist andersom dat ik niet zwanger ben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, nu ben ik je even kwijt. Je zegt toch dat je een eisprong hebt gehad? Dan kan je nu toch ook zwanger raken. Een eisprong vindt vaak binnen de eerste week na je menstruatie plaats. Waneer je aan de pil bent voorkomt deze dat je een eisprong krijgt. Maar je bent niet aan de pil schrijf je, dus dan zou je in theorie gewoon een eisprong gehad kunnen hebben. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zkr dat klopt. Maar heb het zo geschreven dat ik me eisprong gehad hebt bij de 14de dag ongeveer. En heb de 26ste sex gehad met me vriend. Moet de 28ste ongesteld worden maar ben het nu nog steed niet. Ik heb wel verschijnselen. maar bedoelde met de vraag. kan je ook zonder die eisprong zwanger worden? Want ben al eens zwanger geweest en dat was echt net na de ongesteldheid. XxX Kim
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan. Ik weet uit eigen ervaring dat ik ook het meest vruchtbaar ben vlak na de menstruatie ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke. Ja volgens mijn verschilt dat zo per persoon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zaadcellen blijven volgens mij zo'n 72 uur in leven binnen de vagina. Dus het kan ook dat je na een paar dagen pas de eisprong hebt gehad en dat daarna de samensmelting plaats vond. Er zijn vrouwen die een eisprong kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik wel eens gehoord. Heb het wel eens uitgerekend en geprobeert het te voelen maar ik merk er weinig van.. Maarja het is zo iritant omdat je het zo graag wilt weten, Ik lig er wakker van joh haha:) Naja als het bekend is zal ik het even achterlaten:) Neem aan dat jullie/u wel benieuwd zijn wat het is geworden. Iedergeval bedankt voor je advies:)
er is een kans dat je zwanger bent als is die kans wel wat klein.
ik zou als ik jou was gewoon eventjes afwachten ben je over een paar dagen nog niet ongesteld test dan nog een keer mischien was je idd wel wat te vroeg.
is die test weer negatief en ben je dan nog niet ongesteld ga dan even bij je huisarts langs.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nu al 9 dagen je zou zeggen dat dat voldoende zou zijn.. Nog maar even afwachten dan. Kijken wat het met paar dagen doet. Mis dat ik nog wat merk tussentijds.. Bedankt voor je reactie:)
rebecca
14 jaar geleden
als je het niet vetrouwd moet je morgen meteen even naar de dokter toe
ja dat kan als je sex gehad hebt en je word niet ongesteld is het mogelijk dat je zwanger bent,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een test is vrijwel zeer betrouwbaar maar het is zeker niet 100% betrouwbaar. Mocht je zwanger zijn en de test is negatief en je wilt het kind graag houden dan zou ik rustig afwachten wat nog komen gaat. En misschien een maand wachten en dan nog een test doen. Mocht je het kind niet willen houden en er dus op tijd bij zijn om het bijv. weg te laten halen dan zou ik na de dokter gaan. Deze zou je verder kunnen helpen om te kijken of je zwanger bent.
Maar zolang je het wilt houden kan je altijd rustig afwachten en iets later een nieuwe test doen.

In ieder geval veel succes!