Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 't nomaal om een constante "menstruatie"pijn te hebben tijdens je zwangerschap?

Hallo, ik ben nu zo een 6 weken zwanger (1e zwangerschap) en ervaar een constante/"zeurende" soort van menstrautiepijn lijkt ‘t wel. Is dit normaal en hoort het er dus bij? Ik lees dat dit kan komen door de uitrekkende/groeiende baarmoeder?
En is dit veel voorkomend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De groeiende baarmoeder kan inderdaad de oorzaak zijn en is waarschijnlijk omdat het om een constanten zeurende pijn gaat. Dit komt regelmatig voor bij zwangere vrouwen in hun eerste trimester van de zwangerschap.
Ik baseer echter mijn antwoord op de situatie dat je hier hebt omschreven. Ik kan geen anamnese afnemen of een lichamelijk onderzoek doen. Als je onzeker bent, wat ik heel goed kan begrijpen in deze situatie, maak dan een afspraak met je huisarts, of bel deze in ieder geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor uw antwoord!
Sorry voor mijn vragen, hoor, is mijn eerste zwangerschap dus weet niet zo goed wat me helemaal te wachten kan staan... Maar is het ook normaal dat het lijkt of de gevoeligheid in mijn borsten en de misselijkheid ineens minder zijn dan gisteren?
Ik ben nog wel erg vermoeid en heb lichte pijn in mijn onderrug... Maar waarom dan inene geen gevoelige tepels meer en minder misselijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vragen zijn niet meer dan begrijpelijk, vooral als het pas je eerste zwangerschap is. Gefeliciteerd daarmee nog!
Misselijkheid houdt bij het merendeel van de vrouwen op na het eerste trimester, dus na 12 weken ongeveer. Het zou dus goed kunnen dat de misselijkheid aan het stoppen is. Maar dit zal ook van dag tot dag verschillen, daarmee ook de gevoeligheid van je borsten.
Als ik jou was, zou ik al deze vragen opschrijven en een keer aan je huisarts/gynaecoloog voorleggen. Zij hebben de mogelijkheid om je lichamelijk te onderzoeken en kennen je anamnese.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding