Ik zou het zeker laten weten. Neem aan dat hij dat ook graag zou willen weten, toch? Eventueel kun je laten weten dat je weeën hebt, en dat je het hem laat weten als ze regelmatig zijn, of als je de verloskundige gaat bellen. Misschien wil hij zelf graag al eerder komen, dan geef je hem in elk geval die kans. Er komt noodweer vanavond, dus als hij wat vroeger naar huis wil om de file voor te zijn vanwege het feit dat z'n vrouw aan het bevallen is, zal daar heus begrip voor zijn.
Grote kans trouwens dat jullie kindje vannacht of morgen geboren wordt, en daarna is het weekend. Dus hij hoeft geen dagen thuis te blijven, maar vandaag gewoon twee uurtjes eerder naar huis (bijvoorbeeld) en morgen blijft hij vast ook thuis.
Succes verder, ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt!
Toegevoegd na 5 minuten:
Morgen.. of morgennacht: die kans is misschien iets grote dan vannacht al, dan ga ik er vanuit dat dit je eerste kindje is. Maar ik bedoel: als het langer duurt dan 30-35 uur, is het weekend al begonnen. Tenzij je man ook weekenddiensten heeft, hoeft hij dus maar één dag vrij te nemen. En stel dat hij vanmiddag eerder naar huis komt en je hebt morgenochtend nog heel onregelmatige weeën met lange tussenpozen, kunnen jullie altijd nog besluiten dat hij gaat werken en dat je belt als hij moet komen.
Maar ik zou het wel laten weten. Als ik tenminste man was en m'n vrouw of vriendin zou gaan bevallen, zou ik direct willen weten als er 'iets' begonnen was!