Waarom ervaren vrouwen de cyclus vaak anders na de bevalling? Ik heb bijvoorbeeld nooit meer zere borsten na de ovulatie of pijnlijke menstruaties

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De pijnlijke menstruaties kwamen omdat bij de menstruatie de baarmoeder mond wat open gaat staan en dat voelt een beetje als weeen.
Als je bevallen bent , is de baarmoedermond al opgerekt en meer soepel geworden, dus dan voel je die menstruatiepijn meestal niet meer .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de bevalling heeft je lichaam veel pijn 'geleden' en daarna ervaar je pijn dus anders.