Morgen moet ik ochtend urine inleveren, omdat ik de laatste tijd veel pijn heb bij mijn onderbuik. Kunnen ze dan ook zien of ik zwanger ben ja of nee?

Ze dachten eerst dat het vanwege een blaasonsteking was, ik heb daarvoor antibiotica gebruikt maar de pijn is niet over. Vorige week hebben ze weer gekeken maar konden ze dit keer niks vinden, ik zelf denk misschien zwanger? Kunnen ze dat morgen zien? Ik ben wel ongesteld geworden vorige week.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (5)

Als ze daar op testen wel, als ze er niet aan denken, of het niet gevraagd wordt, doen ze dat niet, dus weet je niets
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. Er wordt niet standaard op zwangerschap getest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Maar je kunt het natuurlijk altijd vragen :)
Op zicht is het wel te testen, maar doen ze niet standaard, zou morgen als je het potje inleverd gewoon even aangeven, of ze eventueel ook kunnen testen of je zwanger bent, maar daar komt wel geld overheen voor een test, dat doen ze helaas niet gratis, maar het hoeft niet te zijn dat als die negatief wijst dat het niet positief is, je kan als je wilt als er morgen niks uitkomt ook een bloedonderzoek vragen, en of die daar ook aan wilt vinken om te controleren op een eventuele zwangerschap.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n test is overigens niet duur hoor. in elk geval niet duurder dan 10 euro.
Als de urine op zwangerschap wordt onderzocht, kunnen ze dat waarschijnlijk nu nog niet zien. Je moet minstens een week overtijd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, de meeste testen geven al een plusje 1 dag voor je ongesteld moet worden. Het kan zijn dat het nog negatief is en later positief maar wat jij nu zegt is echt al 30 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder: als je vorige week ongesteld was KUN je nooit zwanger zijn. Dat is dus het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat stamt nog uit het stenen tijdperk hoor ineke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nou gonzo, niet overdrijven want nu suggereer je dat Ineke ook uit het stenen tijdperk komt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle: het kan ook een innestelingsbloeding of een ander type bloeding zijn geweest. Je wil de vrouwen de kost niet geven die tijdens de zwangerschap wel eens bloed verliezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel, als je goed leest zie je dat DAT mijn punt niet is. Ineke denkt dat zwangerschapstesten pas een week nadat je ongesteld had moeten worden positief zijn.
Als vorige week je menstruatie begonnen is kun je niet zwanger zijn omdat er over ongeveer een week pas weer een eitje beschikbaar zou zijn. Tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap kun je echter wel wat bloedverlies hebben. Als je er niet zeker van bent kun je dat het beste zeggen, zodat je urine ook op zwangerschap getest kan worden. Zo'n test hoort niet gedaan te worden zonder dat jij het weet.

Het is overigens best mogelijk dat je, ondanks de antibioticakuur, nog een blaasontsteking hebt. Het eerstaangewezen middel is nitrofurantoïne (Furabid). Helpt dat niet dan wordt meestal amoxicilline voorgeschreven, al dan niet met clavulaanzuur (Augmentin). Helpt ook dat niet dan gaat je urine naar het laboratorium op kweek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het HCG hormoon dat tijdens de zwangerschap aangemaakt wordt, kan 2 weken na de bevruchting (+1 dag overtijd) in de urine aangetoond worden.
Aangezien je vorige week ongesteld bent geworden, zal dit niet uit de urinetest komen!