Vanaf de derde maand van de zwangerschap slikt baby slikt al kleine beetjes vruchtwater. De nieren maken urine, de baby plast in het vruchtwater. Om de 2 uur wordt het vruchtwater ververst. De organen in de onderbuik zijn in de tweede maand al aangelegd, dus het gaat gewoon op de manier zoals volgroeide mensenkinderen dat ook doen. Vergelijkbaar met plassen in een opblaasbadje...
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier kun je de hele ontwikkeling volgen:

Week 21
De oogjes zijn dicht. De baby drinkt vruchtwater en plast dat later weer uit. De niertjes werken al. Het vruchtwater wordt door moeders lichaam steeds ververst, zo om de 3 tot 4 uur. Van het inslikken van het vruchtwater kan de baby de hik krijgen. Wat later in de zwangerschap kan je dat hikken van de baby soms zelfs zelf voelen. De darmpjes werken nog niet, gedurende de hele zwangerschap zal de baby normaal gesproken geen ontlasting hebben.

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontwikkelingvrucht_trim2.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor gebruiken ze de amnionholte.