Ik ben nu 19 weken zwanger en ik voel sinds 2 weken! Sinds vorige week kan je het ook van buiten voelen. Is dat wel goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voel je sinds 2 weken?
Ritsuka
12 jaar geleden
Gefeliciteerd met de zwangerschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me zorgen maken als je niets zou voelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd!
Tuurlijk is dat goed!!! Ik voelde "leven" met 15 weken. Dat was erg snel werd gezegd. Maar het was toch ècht zo! Geniet er maar lekker van.
En als jij je ongerust maakt, bel met je verloskundige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk he? Geniet er van!

Antwoorden (3)

ja hoor. Het is heel normaal dat je beweging aan de buitenkant gaat voelen. Er komt een tijd dat je het ook gaat zien aan de buitenkant (beweging dan he)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt blij zijn dat je wat voelt bewegen. Dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel mager bent : ja, zeker is dat dan al mogelijk, ook aan de buitenzijde van het lichaam. Heb je een heel dikke buik, dan duurt het logischerwijze wat langer voor je bewegingen voelt, vooral aan de buitenzijde.

Met 19 weken is de baby ongeveer 22 cm lang en weegt om en nabij een half pond. Dat is een kleine handvol/ flinke sinaasappel (met uitsteeksels) en die moet je zeker goed kunnen voelen bewegen. Echt pijnlijk zullen de bewegingen nog niet zijn.

Helemaal goed dus. Je hoeft je pas zorgen te maken als je GEEN beweging meer voelt, al kan dat rond deze tijd nog makkelijk, omdat de bewegingen vaak nog niet dagelijks te voelen zijn. Overigens maken je darmen ook allerlei bewegingen die nog wel eens voor kindsbewegingen aangezien worden, en ja, ook die kun je voelen en zelfs zien. Dat komt vooral doordat de darmen door de groeiende baarmoeder wat in de verdrukking komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij geeft altijd zulke mooie antwoorden Marleen!!!