Hoe weet je nu zeker dat het innesteling of toch weer opnieuw ongesteld worden is?

Ik twijfel nu enorm omdat ik last heb van buik pijn en wat bloed verlies heb

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.1K
Amadea
7 jaar geleden
Door een test te (laten) doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op je profiel staat dat je 26 bent ; dan weet je toch hoe voorbehoedsmiddelen en zwangerschapstest werken ? Op die leeftijd was ik al - bewust, expres en opzettelijk - zwanger van mijn eerste.

Antwoorden (1)

Doe een test, dan weet je het zeker.
Een innestelingsbloeding kan namelijk pas plaats vinden minimaal, echt minimaal 5 tot 8 dagen na de bevruchting (die niet instant plaats vindt nadat je sex heb gehad maar ook nog tot 3 dagen later kan plaatsvinden), maar dus ZEKER binnen de periode dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden (2 weken na de bevruchting).

Bloed je VOOR die tijd, of precies op de dag dat je ongesteld had moeten worden, dan is er een goede kans dat het een innestelingsbloeding is. Bloed je NA die tijd, dan is het OF een - vaak door stress veroorzaakte - verlate menstruatie, OF en vroege spontane abortus (afdrijving van het bevruchte maar niet ingenestelde eitje).

Je weet het dus pas zeker als je een test doet ; als die positief is, ben je zwanger. Maar doe de test niet te vroeg ; wacht tot minimaal 2 weken na de laatste keer dat je seks hebt gehad. Test je te vroeg, dan kun je een "vals negatief" krijgen. Vals positief komt eigenlijk bijna niet voor ; blijk je daarna TOCH niet zwanger, dan is het vrijwel zeker een prille afgebroken (i.e. mislukte) zwangerschap.

Toegevoegd na 2 minuten:
Houd er rekening mee dat zogenaamde zwangerschapsverschijnselen een HEEL grote psychische component hebben ; dat geld zowel voor een verlate of zelfs gemiste menstruatie, gevoelige borsten, misselijkheid, buikpijn, en ZELFS een dikke buik !! (Zie ook schijnzwangerschap). Het komt zowel voor als de vrouw heel graag WEL als wanneer ze absoluut NIET zwanger wil zijn.

Het vóórkomen van die tekenen hoeft dus absoluut niet te betekenen dat je zwanger bent. Alleen een goede, tijdig uitgevoerde test kan uitsluitsel geven.