Hoeveel procent van de kinderen in Nederland zou uit een ongeplande zwangerschap geboren worden?

Dus niet ongewenst, maar ongepland, dus als het ware een ongelukje.
Ik vraag me dat af door verschillende 'voorvallen' in de familie. Is hier ooit een onderzoek naar gedaan of heeft iemand een idee? Ben daar wel benieuwd naar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zullen er meer zijn dan we denken! Je gaat niet elke keer met elkaar naar bed,met het idee: Nu gaan we even een kindje maken. Maar als het op een zwangerschap uitdraait,zal het kindje er niet minder welkom om zijn! Ik gok op 40%. Leuke nieuwe avatar trouwens,krijg nu al lekkere trek.

Het was in het verleden 100% niet gepland, het zal 0% worden heel ver in de toekomst en nu zit het percentage ergens daartussen...

http://www.prenatalediagnose.be/nl/getpage.asp?i=20 Hier kun je alle gegevens vinden.

Ongepland door de verwekker, of ongepland door beide partners? Want volgens mij zit daar ook nog heel wat verschil in. Ik denk dat er heel wat vrouwen zijn die geen zin hebben om het twijfelen van de partner af te wachten en "per ongeluk" de pil vergeten zijn. Dat zijn de ongeplande, maar meestal niet ongewenste zwangerschappen. Wanneer je het hebt over ongepland, en ongewenst, dan heb ik veel meer nare situaties in mijn hoofd waarvan ik maar hoop dat er niet teveel van zijn. Dus een hard percentage durf ik niet te geven, maar ik denk eigenlijk dat het best meevalt. Zo rond de 15% misschien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100