Zijn er bezwaren aan motor rijden als je zwanger bent?

Mijn collega is ruim 7 maanden zwanger en komt elke dag met haar motor naar haar werk. Ze voelt zich er zelf goed bij zegt ze. Zijn er medische bezwaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Ben zelf nog nooit in "gezegende"toestand geweest,maar ik kan me voorstellen dat het hotsen en botsen wat je toch op een motor doet,niet bevordelijk is voor de vrucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geldt m.i. alleen voor een vroege zwangerschap,maar we hebben het nu wel over een 7 maand zwangere dame.
Het hotsen en botsen wat moolkeesje noemt zal wel meevallen omdat de vrucht heel goed beschermd ligt in de baarmoeder. Maar als ze op de motor onderuit gaat is ze goed het haasje. Je bent wel heel kwetsbaar op een motor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
+
Natuurlijk voelt ze zich er goed bij, zolang het goed gaat. Maar zelfs bij een heel klein ongelukje, dat in een auto alleen voor een krasje zou zorgen, loopt zij risico op schade aan haar kindje.

Het is net zoiets als paardrijden; het schudden is niet het probleem, maar het risico dat je eraf valt en je buik daarbij een klap oploopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er zijn geen directe medische bezwaren, een kindje zit goed beschermd in de baarmoeder.
Het enige bezwaar op lichamelijk gebied wat ik me kan bedenken is dat een zwangere vrouw van 7 maanden vaak trager reageert en haar spieren en gewrichten minder stevig zijn dan in 'normale' toestand. Dit zou er mogelijk eerder toe kunnen leiden dat zij de motor minder onder controle zou kunnen hebben. Wat uiteindelijk zou kunnen resulteren in een valpartij en dat is niet goed voor het kindje.

Dus nee, er zijn geen directe medische bezwaren alleen zou je je op grond van argumenten kunnen afvragen of het in dit stadium van de zwangerschap nog handig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het geen sportmotor is waarbij je te zeer voorover gebogen zit lijkt mij dit niet verkeerd ! als ze maar voorzichtig is .