Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet wat er gebeurd als ik 3 dgn te vroeg met de pil begin? volgens mij moet ik dit weekend ongesteld worden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat er precies gebeurt is natuurlijk niet helemaal te voorspellen maar ik zou het gewoon niet doen:
Wanneer je voor het eerst begint met de pil, kun je deze het beste beginnen te slikken op de eerste dag van je menstruatie. Je kunt dan meteen veilig vrijen. Begin je niet op de eerste dag met de pil? Begin dan op de vijfde dag van je menstruatie. Je moet dan wel de eerste veertien dagen een condoom gebruiken als je vrijt.

Je hebt kans dat die menstruatie niet normaal verloopt (lichter of niet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks. De pil blijft dan gewoon zijn werk doen zoals die oet doen. Omdat je echter al vier dagen hebt overgeslagen, zul je je "menstruatie" (onttrekkingsbloeding) niet meer kunnen afstellen ; die zal vermoedelijk gewoon komen. Om je menstruatie over te slaan, moet je meteen na het opmaken van de laatste strip et de volgende beginnen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ben je nog niet aan de pil en is dit de eerste keer dat je hem gaat gebruiken, dan is het verstandig om die laatste drie dagen ook nog gewoon even af te wachten en volgens voorschrift te beginnen op de dag van je menstruatie. Dan is hij meteen betrouwbaar en een bestaande zwangerschap uitgesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding