me vriendin in ik willen kindje kan dat ze is aan de kan bloedverdunners kan ze zwanger worden zonder dat ze dat ze dood gaat ? of het kind .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag een arts naar de risico's
ronron1212
11 jaar geleden
de vraag is zo onduidelijk dat ik hem niet kan lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zulk soort vragen kun je beter naar de huisarts gaan.

Antwoorden (2)

Het is heel belangrijk om te weten wat de reden is dat je vriendin bloedverdunners gebruikt.

Gebruikt je vriendin bijvoorbeeld bloedverdunners tegen trombose, dan zal ze tijdens de zwangerschap onder strenge controle moeten blijven.

Er kunnen ook andere redenen zijn waarom je vriendin bloedverdunners gebruikt, en voor elke medische oorzaak is het van belang dat de arts/specialist hierbij betrokken is.
Zo niet, dan kunnen er dingen inderdaad mis gaan.

Tijdens de zwangerschap treden een aantal veranderingen in de bloedstolling op die erop gericht zijn om het bloedverlies bij de bevalling te verminderen.
Er verandert tijdens de zwangerschap dus iets in de dikte van het bloed.

Ik zou samen naar de huisarts of de specialist van je vriendin gaan, en me goed laten informeren wat het beste is, en het veiligst.

De kans dat je vriendin veilig zwanger kan zijn en een gezond kindje kan krijgen is heel groot, maar nogmaals: Betrek de artsen bij jullie plannen en blijf onder controle!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwangerschap
In principe hoeft een tromboserisico een zwangerschap niet in de weg te staan. Acenocoumarol en fenprocoumon zijn schadelijk voor de vrucht wanneer zij tijdens de eerste zestien weken van de zwangerschap worden gebruikt. Worden antistollingsmiddelen kortdurend gebruikt dan is het verstandig in deze periode niet zwanger te worden. Bij een langdurige behandeling met een antistollingsmiddel bestaan er mogelijkheden om een zwangerschap relatief veilig voor moeder en kind te laten verlopen. Bij kinderwens is het daarom raadzaam contact hierover op te nemen met de huisarts, de specialist en de Trombosedienst.

Dus eerst met de arts bespreken die zal jullie begeleiden.
Neem geen risico.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet perse trombose te zijn, waar vriendin van vraagsteller aan lijdt.
Er zijn ook andere redenen waarom bloedverdunners worden voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja weet ik. :) Het gaat om de bloedverdunners. ;)