is het mogelijk om een tweeling te krijgen die 2 verschillende huidskleur heeft en een meisje en een jonge zijn?

kijk ik vraag me al een tijdje af of het nou mogelijk is om een tweeling te krijgen die 2 verschillende huidskleur heeft en ook nog eens een meisje en een jonge zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet zijn er drie verschillende manieren gekend waarop tweelingen met verschillende huidkleur zijn geboren. Het gaat uiteraard steeds om twee-eiige tweelingen (dus kan een jongen en een meisje zijn)

1)
vader en moeder hebben een uitgebreide genenpool, waarbij minstens één de genen van een lichtkleurig ras heeft en eentje van een donkerderkleurig ras.

2)
moeder werd zwanger van een tweeling nadat ze op korte tijd sex had met meerdere mannen van verschillende huidkleur. Beide baby's bleken een andere vader te hebben.

3)
Wisseling bij IVF (in vitro fertilisatie) waarbij per ongeluk niet de juiste embryo's werden teruggeplaatst. Een blank en een zwart kindje werden zo als tweeling geboren. Een geval in Groot Brittannië is bekend hierom.

Toegevoegd na 3 minuten:
4)
Ingeval een donkere tweeling waarvan eentje albino is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat lijkt me wel kunnen want als je een donkere vader en moeder hebt dan kan je wel is verschillen van kleur en geslacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tweeling met 2 verschillende geslachten kan sowieso, dit is dan een twee eiïge tweeling.
Een tweeling met 2 verschillende huidskleuren komt heeeel zelden voor, maar het is wel mogelijk. Dit komt, zoals bij eenlingen, door ouders met verschillende huidskleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord
Zeker weten dat dit kan!
Ik heb een oom die met een Afrikaanse vrouw is getrouwd,hij is blank,zij is echt heel donker.
Ze hebben een tweeling,de ene is donkergekleurd en de ander is blank(heeft zelfs blond haar en blauwe ogen), echt bijzonder.
Ze hebben in kranten en bladen gestaan, dat is dus wel heel leuk.
Ze zijn inmiddels 16 jaar.
Dit zijn trouwens wel 2 jongens.
Ik heb trouwens ook wel eens een artikel gezien waarbij het om een jongen en meisje ging.
Het kan dus inderdaad wat jij vraagt!
Het is natuurlijk wel uniek en zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke ervaring! Gefeliciteerd!
Bij een tweeeiïge tweeling kan dat zeker. Elk eitje kan dan een ander geslacht hebben en bevrucht zijn door een andere man, waardoor allerlei combinaties mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hoeft geen minnetje bij te staan. Er zijn al gevallen beschreven waarbij de vrouw op korte tijd sex had met meerdere mannen. Ze werd zwanger van een tweeling met twee verschillende vaders.
Zeer uitzonderlijk, maar niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt enorm zeldzaam, maar ik heb er ook wel eens over gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, ik heb minnaars. Love you too!
Dat kan zekerweten! Heel toevallig ben ik zelf tweeling, ik heb namelijk een tweelingbroer, en mijn vader is 100% Nederlander en mijn moeder is voor 3kwart Indonesisch. Mijn broer is redelijk donker en ik ben licht! Dus ja het kan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is idd mogelijk, zo heb ik eens een documontaire erover gezien.

Ouders waren in blije verwachting van een tweeling en toen ze uiteindelijk geboren werden, was er 1 blanke en een donker kindje ter wereld gekomen.

De man beschuldigde de vrouw van ontrouw, terwijl de DNA van de kinderen waren afkomstig van de ouders.

Dit komt heel maar ook heel weinig voor, hopelijk er iets aan, ik heb alleen geen bron, sorry..

Toegevoegd na 1 minuut:
*ps; de ouders waren blank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan het heel goed, dat tweelingen ieder een verschillende huidskleur hebben. Bijvoorbeeld de ene lichtbruin en de andere donkerbruin. Net zoals het gebeurt, dat de ene van de vader heeft wat de andere van de moeder heeft. De ene lijkt meer op de vader en de andere meer op de moeder. De ene kan bruine ogen hebben en de andere blauwe. Dat is zeer normaal. Voor tweeëiige tweelingen geldt hetzelfde als voor broers en/of zusters die in verschillende jaren verwekt zijn. Dat nog afgezien van de mogelijkheid dat de ene een zwarte huidskleur kan hebben en de andere een albino kan zijn, dus met een lichte huidskleur. Dat laatste komt veel minder vaak voor.
N.B.: In het televisieprogramma Spoorloos heb ik eens een vrouw gezien, die gewoon een blanke huidskleur heeft en geen albino is. Zij was op zoek naar haar biologische vader. Zij deed een oproep. Haar moeder had een Indonesische huidskleur.
12 jaar geleden
twee tweelingen - één gezin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk en is in het verleden ook gebeurd,zie de media.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dan wel een twee-eiige tweeling, dit zijn gewoon 2 eicellen die bevrucht worden door 2 zaadcellen (dan wel vrijwel tegelijk) hierdoor kan in het ene eitje bepaalde aspecten van vader duidelijker doorkomen, en het andere van de moeder..

een twee eiige tweeling zijn netzodicht aan elkaar verwant als broertjes/zussen.