Werkgever vraagt 14 maanden na bevalling om zwangerschapsverklaring wat nu?

Ze houden een gedeelte van salaris achter totdat ik dit heb afgeven. Mijn contract is overigs niet verlengt en ben op dit moment niet meer in dienst. Ik ben ook niet zwanger en vindt het belachelijk dat ik dit nu nog aan moet leveren. Ze moeten me gewoon het restant van mijn salaris betalen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Onmiddellijk bellen!

Antwoorden (5)

Drop het kind op zijn bureau en vraag hem of dit bewijs genoeg is. Zo niet: gooi er een bevallingsvideo bij.

Stomme vraag misschien, maar heb je nu, 14 maanden later, nog salaris tegoed dan? Dat had hij toch allang moeten uitkeren?
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik dit daar even neerleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw werkgever wordt alleen gecompenseerd voor de tijd dat jij zwangerschapsverlof had met een bevallingsuitkering. Maar dat kunnen ze alleen als ze een zwangerschapsverklaring van jou kunnen overleggen.
Dus... wat is het probleem? Had je indertijd geen zwangerschapsverklaring aangevraagd? Dan is dat inderdaad jouw fout. Gewoon aanvragen bij de verloskundige die jou heeft geholpen, lijkt me dat die daar niet moeilijk over zal doen, ook al is het 14 maanden geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pippo de ex baas is fout bezig.
stuur hem een brief waarin je voor de laatste keer eisd dat hij je geld overmaakt (aangetekent) negeerd hij dit weer stuur je een brief dat er gerechtelijke stappen volgen.
gebeurt het nog niet ga je naar de rechter. win win situatie.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je destijds om welke reden dan ook geen zwangerschapsverklaring hebt afgegeven dan moet je deze inderdaad alsnog afgeven. Maar jouw ex-werkgever mag nimmer om deze reden een cent van het salaris inhouden. Dus morgen een aangetekende brief de deur uit MET ONTVANGST BEVESTIGING dat je het achterstallige loon direct opeisbaar acht. Reageert de ex-werkgever hier niet op binnen 14 dagen dan kan kun je hem meedelen dat je gerechterlijke stappen gaat ondernemen. Die win je sowieso. Een werknemer heeft sowieso veel meer rechten dan een werkgever. En zeer zeker als je niet zwanger bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hij mag die verklaring vragen (moet zelfs) en het UWV is soms erg traag.

B) Nee loon inhouden mag niet