Ik ben nu op de helft van mijn zwangerschap en ik heb nog geen buikje. Is dat gezond of zou het kunnen dat mijn baby niet goed genoeg groeit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Gefeliciteerd met de zwangerschap :)

Het beste antwoord

Je kunt zelfs een hele zwangerschap uitdragen zonder dat er aan de buitenkant veel te zien is. Dat heeft totaal gene invloed op de baby, en heeft zelfs niet altijd te maken met de hoeveelheid vruchtwater. Zolang het allemaal goed gaat daar binnen, niks om je zorgen over te maken.

Uiteraard neem ik aan dat je wel onder controle bent bij een verloskundige of gynaecoloog. Het enige dat belang is voor de maat / toestand van de baby is hoe HOOG je baarmoeder komt, niet hoe ver hij naar voren uitsteekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De grootte van je buik zegt niet zoveel over de groei van je kindje. Ik neem aan dat je af en toe naar de verloskundige of gynaecoloog moet. Daar voelen ze aan je buik om te bepalen hoe graat je kindje ongeveer is. Zij kunnen je ook vertellen of de groei op schema ligt.

Toegevoegd na 38 seconden:
graat moet zijn groot
13 jaar geleden
Op de echo kan je laten nakijken of je baby genoeg groeit.
Als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken.
De ene vrouw is de andere niet.
De ene is al dik met 4 maanden en bij anderen zie je bij 7 maanden amper dat ze zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gefeliciteerd, ik herinner me van mijn eigen zwangerschap dat ik ook erg "verborgen"droeg. De binnenkant van je buik is nog nooit opgerekt en biedt nog weerstand aan de plek die het kindje gaat innemen, daardoor krijg je een geleidelijk profiel. Tot mijn derde maand toonde ik eigenlijk niet en met de zesde maand leek ik eerder ietwat flink dan zwanger. Naar de negende maand werd de ruimte voor de baby steeds krapper maar ik heb nooit een naar voren uitstekend buikje gehad. De baby was gezond. Ik denk dat een dikke buik vaak aan het gehalte aan vruchtwater ligt dat meer plaats inneemt als de baby. Als je je zorgen maakt moet je het zeker aan de vroedvrouw of gynaecoloog vragen.