Als een vrouw een miskraam krijgt is het dan niet vanzelfsprekend dat je een curretage krijgt?

mijn vriendin belde mij zojuist en vertelde dat ze een miskraam heeft gehad!
ik vond het heel erg,ik wist niet eens dat ze zwanger was.
ik vroeg of ze na t ziekenhuis is geweest om te kijken of alles eruit is en voor een curretage, ze zei nee dat hoeft niet want alles is vanzelf uit gekomen ??
we hebben toch geen zelf reinigende baarmoeder ineens..
ik heb ook een aantal miskramen gehad en ik moest iedere keer gecurreteerd worden.
of is dat veranderd?
wie heeft een antwoord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een curretage is niet altijd noodzakelijk het kan zijn dat alles er in 1x uitkomt.

Of je iets van de uitdrijving van de vrucht merkt, hangt vooral af van de grootte van de vrucht; het spreekt vanzelf dat het nogal wat uitmaakt of je een miskraam bij zes of bij twaalf weken hebt. Ook van belang is de vraag hoe lang het vruchtje al dood is voor de miskraam zich manifesteert. Want naarmate deze periode langer is, neemt ook de kans toe dat het vruchtje reeds onherkenbaar is geworden.

Het is belangrijk te weten of de vrucht, samen met de placenta en de vliezen, compleet geboren zijn. Wanneer er resten in de baarmoeder achter blijven zal het vloeien in de regel doorgaan en bestaat er een kleine kans op een baarmoederontsteking. Daarom is het belangrijk alles op te vangen, zodat de dokter of de verloskundige het kunnen bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is niet eens bij het ziekenhuis geweest niets...
ik heb haar net gebeld ze was volgens zeggen 11 weken zwanger
reden dat ze mijn niets heeft gezegd ze wilde tot na de drie maanden wachten met vertellen..
ik weet niet ik vind t echt raar miss zijn de artsen in nederland anders maar t lijkt mij dat je altijd even n controlle moet doen of vergis ik mij
Cryofiel
13 jaar geleden
Ben jij een buitenlandse dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee nederlandse maar woon in het buitenland..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja even nakijken kan geen kwaad vinden we in NL maar daar denken ze in It. misschien wel anders over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belachelijk..
ik erger mij eigen verschrikkelijk hier met de gezondsheidzorg
waardeloos hier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom maar weer gezellig naar ons kikkerlandje hoor.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, la bella Italia! Da quanto tempo ci risiedi? Se solo non ci fosse quell'imbroglione! (Berlusconi)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 en een half jaar ja als jij hem een oplichter vind!
ik vind t best ik heb met hem niets te maken
ver van mijn bed

Andere antwoorden (1)

als je ongesteld bent geworden dan is alles er toch uit want als de ei cel niet bevrucht word de baarmoeder toch schoongespoeld tenminste als je ongesteld word spoeld het bloed de baarmoeder schoon

toch?