ik heb geen foliumzuur geslikt voor m'n zwangerschap krijg ik nu een miskraam

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan nu ook nog beginnen als je nog niet 3 maanden ver bent.

Het beste antwoord

Miljoenen vrouwen over de gehele wereld hebben nooit foliumzuur geslikt, en kregen gezonde kinderen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Foliumzuur slikken, is om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Onderzoek heeft uitgewezen dat inname van foliumzuur dit doet.Dat betekent niet dat een kind dan nooit een open ruggetje zal hebben, als je foliumzuur slikt, of altijd als je het niet slikt.

Het heeft dus helemaal niets te maken met een miskraam, ook is het alleen effectief tijdens de conceptie en de eerste 3 maanden, daarna is het kindje allang gevormd met of zonder open ruggetje, dit zullen de echo's verder uitwijzen.

Sinds dit beleid is gestart is het aantal open ruggetjes wel afgenomen, maar voor de duidelijkheid, onze moeders hebben het nooit geslikt en jij en ik hebben ook geen open ruggetje dus je hoeft niet in paniek te raken als je het niet slikt, zat mensen komen pas achter hun zwangerschap als ze de eerste 3 maanden al voorbij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, als je gewoon gezond gegeten hebt is er niets aan de hand.

Volgens diverse onderzoeken verkleint het slikken van foliumzuur de kans op een open rug, hazenlip en andere aandoeningen. Dit betekent echter niet dat je per definitie een ongezond kind of een miskraam krijgt als je niet op tijd begonnen bent met het slikken van foliumzuur. Ik zou je hier niet druk om maken en gewoon lekker genieten van je zwangerschap. Gezond eten, genoeg slaap en niet te veel stress is veel belangrijker voor een gezonde ontwikkeling van je baby dan foliumzuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, geen zorgen!
Het is NIET zo:
Foliumzuur slikken > geen miskraam
Geen foliumzuur slikken > miskraam

Zoals eerder geschreven, foliumzuur verkleint de kans op een open ruggetje en aanverwante. Nu is de kans op een open ruggetje al heel klein, en deze kans wordt nog kleiner met foliumzuur.

Geniet lekker van je zwangerschap!
Ps roken en drinken zijn grotere boosdoeners, niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het slikken van foliumzuur is je lichaam beter in staat om een verkeerd vruchtje af te stoten. Zo zal een vruchtje die een open ruggetje ontwikkeld eerder afgestoten worden. Dus eigenlijk verklein je de kans op een miskraam. Nu moet je niet gelijk denken dat je ene ongezond kindje krijgt hoor want die kans is heel klein.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens mijn tweede was niet gepland op "het moment" dus ik heb die voorbereiding ook niet gehad. En tijdens heb ik het ook niet geslikt. En ik heb een hele gezonde dochter. Lees anders deze site
http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/tekst/waarom_is_foliumzuur_belangrijk.php