Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is een dikke komkommer slecht voor je in de zwangerschap?

Ik was eens in de supermarkt en had de intentie om een komkommer te kopen. Nadat ik een mooie dikke en lekker uitziende komkommer had uitgekozen om met mij mee naar huis te nemen werd mij verteld dat ik beter een dunne komkommer mee kon nemen omdat deze beter zou zijn voor de baby. Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat degene die dat tegen je zei iets anders in gedachten had met die komkommer. Wat maakt het nu uit wat voor komkommer je eet terwijl je zwanger bent? Een dikke of drie dunne, maakt geen bal uit.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dacht ik ook - het klinkt als een typisch bijgelovig bakerpraatje. Maar goed, da's slechts mijn eerste indruk, dus ik sta open voor een mogelijke goede reden. Ik ga deze vraag dus maar eens volgen. Wie weet...
Utrecht
13 jaar geleden
Ik vermoed dat ze doelen op een andere toepassing dan opeten.....
Cryofiel
13 jaar geleden
Hee honda1, je kunt weer op GV komen zie ik - welkom terug!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dun of dik, dat maakt niet uit. Je moet het alleen even wassen voordat je het op eet.

"Bij het eten van rauwe groenten hebt u een grotere kans op besmetting met listeriose of toxoplasmose. Dit kunt u voorkomen door de groenten zeer goed te wassen. U moet dus zeker geen rauwe groenten vermijden in uw eetpatroon. Het is zelfs zeer belangrijk dat u rauwe groenten eet, anders wordt het moeilijk om aan 300 g groenten per dag te geraken. Als u buitenshuis eet en er dus geen zicht op hebt of de groenten goed gewassen zijn, kunt u best kiezen voor bereide groenten."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een komkommer kun je rustig eten in je zwangerschap. Goed schoonmaken en lekker van eten, kan helemaal geen kwaad!
Fijne zwangerschap :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb eens ergens gelezen dat kakkerlakken alles eten behalve komkommers. dat zegt mij al genoeg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan wel hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit een flauwe grap was van diegene.. De inhoud van een dikke komkommer is namelijk niet anders dan die van een dunne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die dat tegen je zei, wilde vast graag zelf die komkommer hebben en loog dus tegen je. Er is niets aan de hand met een dikke komkommer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was dat niet erg lief :( Leek me wel een bijgelovig typke trouwens.. volgens mij geloofde het ze zelf wel echt. En zo goedgelovig als ik ben pak ik dus tegenwoordig wel de dunnere. Vraag me nog steeds af of er niet stiekem toch een verklaring voor is.
zowel dikke als dunne komkommers zijn heerlijk
mits goed klaargemaakt en zich in een heerlijke dressing bevinden.
eet smakelijk!
ze hebben geen enkele invloed op de baby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding