zal ik de thuisbevalling in bad of in bed doen?

jaja nog 9 weken (als ik niet overtijd ga) en dan is het zover. dan mogen wij ons 2e wereldwonder verwelkomen.
nu wil ik graag thuisbevallen (vorige was ingeleid omdat ik al weken weeen had zonder vordering) nu hoop ik dat het voorspoedig zal gaan en zal ik alles in het werk stellen thuis te bevallen. maar nu de grote vraag. huur ik zo een bad of beval ik gewoon in bed. iemand ervaring of tips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijk om voor jou te beslissen hoor...
Waar gaat op dit moment jou voorkeur voor uit? Wat zegt jou gevoel? Laat je niet teveel leiden door onze antwoorden... Als er 10 zeggen bed en jij voelt toch meer bij een bad dan moet je toch kiezen voor een bevalling in bad.

Mij lijkt een bevalling in water erg prettig (voor zover een bevalling prettig kan zijn..) en ontspannend. Met name door je gewichtloosheid maar ook door de warmte van het water. maar..

een bevalling in bed, en zeker wanneer dit gewoon thuis is, kan ook heel ontspannen aanvoelen denk ik. Je ligt lekker in je eigen omgeving, tussen jou spulletjes, lekker in je eigen bedje. Waar je elke avond al in kan ontspannen. Plus, gaat er iets mis dan kun je er makkelijker uit om eventueel naar het ziekenhuis te gaan. In plaats van eerst uit het bad te moeten klimmen, afdrogen, enigszins aankleden..

beide opties hebben haken en ogen. Daarom benadruk ik nógmaals, doe wat jou gevoel zegt!

Ik wens je in ieder geval alvast veel sterkte! En geniet nog lekker van je laatste weken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi beschreven, duidelijk hoe je er over denkt. blijft natuurlijk een meningsvraag. maar vind dat jij die het best hebt omschreven.

Andere antwoorden (9)

gewoon op bed. Zoals iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 zoals iedereen. dat is dus niet waar, niet iedereen bevalt op bed. heel veel (en steeds meer bevallen in bad)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bad is onnodig. Ben jij in bad geboren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat nu voor antwoord??? Ga je ook nog uitleggen waarom, met bron eventueel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@baby: slaat helemaal nergens op.
Of een baarstoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een bad kan mischien wel makkelijker zijn, na mijn ervaring met een te hard bed (leek wel een stenen bed uit het flintstones tijdperk) zou ik zoiets tenminste wel proberen omdat je dan lekker licht bent in het water. lijkt me wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zus heeft zo'n groot peperduur bad ervoor gekocht, maar toen de bevalling begon was ze niet thuis, en is ze op de normale manier bevallen, in een bed.
Zo'n bad vol laten lopen duurt ook best wel lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi ja zo kan het ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bad is te koop geloof ik.
Ik denk niet dat ik ervoor zou kiezen om in bad te bevallen, het is inderdaad vrij prijzig en je weet van tevoren niet of je er wel echt in gaat liggen. Ik kon zelf tijdens mijn eerste bevalling helemaal niet liggen doordat ik hele heftige rugweeen had, ik sjouwde van stoel naar de deurpost waar ik aan ging hangen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was destijds ook mijn bedoeling om in bad te bevallen
ik heb er ook even in gezeten, maar ik kreeg het zo verschrikkelijk warm ( de watertemperatuur was wel precies goed) dat ik er akelig van werd.
Het was vervolgens wel even een "drama" dat ik er uit moest.
Was blij dat ik de geboorte van mijn tweede kind verder in bed kon volbrengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben ik blij een man te zijn..... pfff
Ik zou lekker in het ziekenhuis bevallen, je hebt dan alle hulp als er iets mis gaat en je hoeft niet schoon te maken als je klaar bent.

Als je doodmoe na de bevalling niet lekker in je bed kan gaan liggen omdat deze nog helemaal verschoond moet worden is dat niet erg prettig.

Toen m'n zus ging bevallen ging er iets mis met de baby en moest ze tijdens het bevallen toch nog naar het ziekenhuis. Dat was dus niet erg prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee kinderen, beide thuis geboren
Elke bevalling is uniek en feit is dat de eerste de weg heeft vrijgemaakt voor de tweede. De hele tweede bevalling verloopt meestal sneller.
Bij de eerste duurde het allemaal wat langer
bij de tweede bevalling de eerste wee om tien uur s morgens
en om twee uur was hij op de wereld, tot een half uur voor de bevalling heb ik gewoon opgelopen, pijn kreeg ik pas bij de persweeen.
Bij de eerst de baarkruk geprobeerd, maar dat voelde niet goed. Voor verdere ontsluiting bij eerst een warme
douche genomen, toen ging het iets voorspoediger.

Ik ben van mening dat de sfeer veel doet, rustige muziek die je fijn vindt, niet teveel mensen om je heen, gewoon
doen wat je zelf wilt, al is het nog ff strijken oid, en
niet 'gespannen'op bed klimmen omdat je 'moet'

Bij de tweede moest ik op het laatst op de linkerzij
liggen omdat de weeen wegzakten, en dit was beter voor
de verdere indaling .

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn summiere verhaal?
Liefs,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks zo persoonlijk als een bevalling en wat je daarbij als prettig ervaart! Als jij denkt dat het prettig is in bad te bevallen of je wil het in ieder geval proberen, moet je dat gaan regelen; je kunt er altijd nog voor kiezen op bed te gaan liggen of tóch naar het ziekenhuis te gaan. Andersom kun je er op het laatste moment niet meer voor kiezen "even" zo'n bad te regelen en vol te laten lopen! Ik zou, als ik je was, daar wel haast mee maken want ik heb eens gehoord dat iemand daar lang op moest wachten.