Hoe noem je het als je zwanger bent, heet dat ook baren?

Iemand zei ooit eens tegen mij, toen ik net een paar weken zwanger was van één van mijn kinderen "Goh, ga je nu alweer een kind baren?". Ik vond het maar raar om zoiets te horen te krijgen, want het betekent toch dat als je een kind baart, dat je dan bezig bent om het geboren te laten worden? En niet dat je dus zwanger bent? Of nam ik dat te letterlijk op?

Als je zwanger bent, ben je dan ook aan het baren? Of ben je dan gewoon zwanger en noem je het dan niet zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Met de zin: ga je nu alweer een kind baren, bedoeld ze ermee dat je dit GAAT doen..duidelijk dus over 9 maande..(of zo) als het kind geboren wordt. Je GAAT het doen, tenzij je een keizersnede nodig hebt..maar daar gaat diegene niet van uit.
Het is hetzelfde als dat je je hebt verloofd en je bent al 2x getrouwd geweest, dat iemand dan zegt: Goh, ga je nu alweer in het huwelijksbootje? Dan zeg je JA !! Maar wel pas over...die tijd, want dán trouw je pas. Dat is hetzelfde als dit. Wat diegene hiermee bedoelde is: Goh, ben je alweer zwanger?
Misschien met een ondertoon van: een kind BAREN, wil je dat nog eens meemaken?
Maar dat ligt aan de persoon en hoe diegene het zei.
Volg je het nog :p ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal en goed uitgelegd :-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha! Nu snap ik het... Dank je wel voor je uitleg!

Andere antwoorden (3)

Baren is het gehele process van het zwanger worden tot en met het bevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kind uitdrijft dan heet dit baren. Zwangerschap heet geen baren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baren is bevallen. Dit is na de 9 maanden zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat begrijp ik. 9 maanden is een uitgangspunt bij mensen.