ik ben 20,5 week zwanger en uitgenodigd voor de inenting. Maar hoe groot is de kans op beschadiging van mijn ongeboren kindje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Voor dit soort vragen moet je niet bij een groep anonieme internetters zijn, maar bij je dokter.

Dus hup, waag er eens een telefoontje aan je huisarts aan. Of aan je gynecoloog. Desnoods allebei. Die mensen hebben inzicht in jouw persoonlijke medische situatie, en kunnen vanuit hun medische kennis en ervaring het beste advies geven over de vraag of je groter risico loopt door wel of juist niet te vaccineren.

Ik kan me je zorgen best voorstellen, als zwangere moet je immers niet alleen rekening houden met je eigen gezondheid maar ook met die van je ongeboren kind. Maar door zoiets op internet te vragen (en ik neem aan dat je van plan was adviezen die je hier krijgt op te volgen) leg je jouw leven en dat van je ongeboren kind in handen van een stel mensen die je niet kent, die jouw gezondheidssituatie niet kunnen beoordelen, en die ook nog eens geen enkele medische opleiding hebben. Lijkt dat je echt verstandig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Maar mensen worden helaas bang gemaakt door crackpots die propageren dat het allemaal één groot complot is. De overheid wil namelijk alle mensen ziek maken, snap je wel? En er zijn ook nooit mensen op de maan geweest, en Bush heeft die vliegtuigen in het WTC laten vliegen.
Even mijn alu hoedje opzetten, want ik voel die GSM-mast weer erg te keer gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee!! +1
Je bent opgeroepen. Ik neem aan dat je op een lijst staat omdat je zwanger bent? Dan is het dus een overweging die al gemaakt is door iemand die heel wat beter in de voors en tegens zit dan een groepje mensen op een forum. Dus: Gewoon gaan. Bij twijfel: De oproepende instantie om uitleg vragen, en je huisarts voor tweede mening.

Medische vragen horen bij je arts thuis, niet bij de AIF'ers (Anonieme Internet Forummers)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe wat je moet doen en ga meteen naar de huisarts en laat je inenten... Zo laat je anderen over je beslissen, dan hoef jij dat niet... En dan gehoorzaam je gewoon wat anderen over je zeggen, dan doe je het nooit fout... Je weet maar nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg hiervan heel erg de neiging om ervoor te pleiten dat gebruikers hun antwoorden niet meer mogen verwijderen zodra er reacties op geweest zijn. Het is niet de eerste keer dat XiniX zijn antwoord, inclusief de bijdragen die anderen als reactie gegeven hebben, verwijdert. Om dan vervolgens een antwoord te geven dat zogenaamd sociaal gewenst is. Komt een categorie-GV-vraag aan. Intussen minnetje voor XiniX wegens het verwijderen van andermans teksten.
AWM
14 jaar geleden
Beste Xinix,
Heb je je eerste antwoord verwijderd?
Jammer, want door discussie daar hadden de mensen zich misschien een oordeel kunnen vormen.
Want niemand HOEFT wat te doen. Je bent de baas over je eigen lichaam. Helaas ook over je kinderen in dat opzicht, en dan doel ik op de ouders in de zwartekousengemeenten en hoe die menen om te moeten gaan met inentingen.
Maar, iedereen moet zelf maar die verantwoording nemen.
Wat we vooral *niet* moeten doen, is twijfelende mensen voeden met mis-informatie. Natuurlijk zijn er risico's verbonden aan geneesmiddelen. Er zijn nauwelijks middelen zonder bijwerkingen. Het is echter een afweging van risico's.
Die afweging is lastig, maar wordt niet makkelijk gemaakt door nep-wetenschappers.
De vrouw, die zoveel op haar geweten heeft m.b.t. tot het vaccin tegen baarmoederhalskanker dat het hele internet ermee vol stond, met verhalen over haar dochter die in coma raakte na het vaccin, bleek geen dochter te hebben.
Weet je hoeveel meisjes die prik daarom niet zijn gaan halen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, XiniX gooit liever zijn hele antwoord inclusief de reacties van anderen weg dan zijn antwoord te bewerken. Ik heb zojuist een vraag gesteld over de (on)wenseljkheid van die optie.
Kijk voor info over inenten en zwangerschap op www.rivm.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weten ze niet. Daarom is het besluit maken zo lastig. Ze hebben het op drachtige dieren getest en daaruit bleek vooralsnog geen beschadiging te zijn opgetreden. Maar de vraag is op langer termijn ... dat kan niemand weten omdat we dat termijn nog niet bereikt hebben. Softenon en DES kon vroeger ook geen kwaad. Ik weet wel dat de eerste resultaten over het vaccineren in het algemeen pas eind december bekend zijn.

Ik durf het ook niet aan. Ik heb het niet gedaan. En ja wat is goed. Als je maar wel beseft Aan HADDEN HEB je NIETS!

Doe waar je je goed bij voelt.