Zijn vrouwen met het Syndroom van Down onvruchtbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tot mijn verrassing zijn ze inderdaad wel vruchtbaar, volgens mij heb ik op school ook geleerd van niet. Mannen zijn vermindert vruchtbaar. Zie citaat "Meestal zijn mannen met Down syndroom onvruchtbaar. De meisjes ontwikkelen doorgaans alle normale secundaire geslachtskenmerken, al is de borstontwikkeling vaak geringer dan normaal. Ze beginnen ook op ongeveer de normale leeftijd (12 ½ - 13 jaar) te menstrueren. Vrouwen met Down syndroom zijn gewoon vruchtbaar. Indien een vrouw met Down syndroom kinderen krijgt is er een kans van ongeveer 1 op 3 op een kind met Down syndroom."

Bronnen:
http://members.multimania.nl/miracle65/syn...

Nee.. mijn vriendin heeft een zusje met dat syndroom en zij heeft in het tehuis waar zij woont een relatie en heeft daar een kind van gekregen.. gaat prima allemaal!

Nee hoor, waarom denk je dat?

Neen; er is veel mis met ze maar met de eierstokken is alles goed. Uitzonderingen daar gelaten. Maar dat is bij 'gewone' vrouwen natuurlijk ook.

Nee hoor, alles doet het op voortplantingsgebied zoals het hoort... Mensen met downsyndroom hebben een gewone hormoonhuishouding en voortplantingsgestel met de daarbij horende verliefdheids- en lustgevoelens waar ze ook naar kunnen handelen. Ze kunnen dus ook kinderen krijgen.

Nee, vrouwen met het Syndroom van Down hebben een chromosoom teveel.

Deze vrouwen zijn over het algemeen gewoon vruchtbaar. Mensen met syndroom van down hebben vaak ook een ernstig verstandelijke beperking, daarom wordt hen vaak afgeraden om een kind te willen. De gevolgen zijn voor de ouders en het kind moeilijk te overzien. Als de persoon met het syndroom voldoende verstandelijke vermogens heeft om voor een kind te zorgen en hierbij goed begeleidt wordt hoeft het geen probleem te zijn.

Nee hoor, vrouwen en meisjes met dit syndroom zijn vruchtbaar. Wanneer ze zwanger zijn is overgens wel de kans dat zij een kindje krijgen dat ook een down syndroom heeft sterk aanwezig.

Vrouwen met Down syndroom zijn gewoon vruchtbaar. Indien een vrouw met Down syndroom kinderen krijgt is er een kans van ongeveer 1 op 3 op een kind met Down syndroom.

Bronnen:
http://members.multimania.nl/miracle65/syn...

Nee, en sommige zijn gewoon getrouwd en hebben kinderen.

Nee, althans, niet als onderdeel van het syndroom. Dit is de voornaamste reden dat van tijd tot tijd de discussie opsteekt of verstandelijk gehandicapten het recht hebben een kind op de wereld te zetten (zonder daarbij teveel aan de rechten van het eventueel toekomstige kind gelegen te laten liggen, dat het met een legertje hulpverleners natuurlijk wel redt) , en dat in de meeste tehuizen de vrouwelijke bewoners aan de (prik)pil zijn. Sex kun je mensen niet verbieden, de normale gevolgen daarvan echter kun je ze wel zeer sterk afraden. Iemand die nauwelijks voor zichzelf kan zorgen, kun je natuurlijk niet de zorg voor een nieuw mens aan toevertrouwen ; het is geen baby-born.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100