Ik ben zwanger en de honden en katten in de straat vinden mij wel erg aantrekkelijk ineens. Honden zijn super waaks !!! Waarom?

De honden grommen naar elke postbode, katten springen op schoot en geven aan eengesloten kopjes. Ik kan niet eens even rustig op het toilet zitten. Waarom regeren ze nu allen zo? Kunnen ze het ruiken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Honden zijn wolven eigenlijk en ze zijn erg waaks
Ze zien ons mensen als hun kudde en die mag in hun ogen niet uit elkaar vallen
Vooral Zwangere vrouwen zien zij als kwetsbaar en een makkelijke prooi
Tenslotte beschermen honden hun vrouwtje en puppy's ook zo intens.
Met katten is dat hetzelfde verhaal ik heb zelf vaker nestjes gehad en moederpoes begon iedere keer te grommen als iemand erbij kwam behalve als ik erbij was want mij vertrouwde ze (ik mocht haar en de kittens zelf aanraken)
Ik zou het zien als een eer dat je zo beschermd wordt kan tenslotte nuttig zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat het hun dierlijk instinct is om de zwangeren te beschermen.

In het wild worden de zwangere dieren ook altijd beschermd, waarschijnlijk dat je daardoor extra bescherming krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De honden en katten kunnen het inderdaad ruiken. Ze willen je beschermen; wees blij, blijkbaar ben je in hun ogen het beschermen waard :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je ook een bepaalde rust over je hebt. je doet alles wat rustiger aan en misschien geniet je wel meer van alles om je heen. Dieren houden van die rust en dat voelen ze bij je. Als jij je op je gemak voelt, dan doen zij dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze hond is ook een wandelende predictor-stick! Hij deed zelfs vreemd bij vrouwen die hier over de vloer kwamen en zelf nog niet wisten dat ze zwanger waren!! Blijkbaar draag je toch een bepaalde geur (hormonen)met je mee die honden opvangen. Ik werd er op een gegeven moment echt gek van; we hebben een grote hond die strak aan mijn been liep de hele tijd; op het laatst struikelde ik steeds over hem want vanwege de dikke buik zag ik niet dat 'ie er liep :) Hij kreeg pas rust als mijn man thuis kwam; dan viel ie in een diepe slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is idd een beschermingsdrang die ze hebben....
Ken het van me zus die ook hoogzwanger was en de hond van me ouders zat continu bij haar, liet haar niet uit het oog en zo gauw als iemand te dichtbij kwam kreeg je een waarschuwing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen bij zwangere vrouwen zijn dieren erg gevoelig. Mijn hond was laatst heeeeeel waaks. Er mocht niemand in de buurt komen. Als ik zat kwam ze bij me zitten en duwde steeds met haar neus in mijn buik. Rechtsonder. Ik vond haar maar vreemd doen. Tot ik inene hele erge buikpijn kreeg. Ik naar de dokter die mij meteen doorstuurde naar het ziekenhuis. Diagnose: Acute Blindedarmontsteking. Ze heeft het blijkbaar gewoon aangevoeld.