Miskraam of niet?

Ik slik sinds 5 maanden geen pil meer. Vorige week ben ik 1 dag ongesteld geweest, en ik was al een aantal dagen over tijd.. Gister voelde ik weer buikpijn opkomen, en begon lichtelijk te vloeien. Vanmorgen was het weer bijna niks tot vanmiddag. Ik kreeg hevige buikkrampen, en ben direct naar de wc gegaan. Er kwamen een aantal bloedstolsels uit van 3 bij 3 cm. Ik heb al eerder 2 miskramen gehad, en ben nu paniekerig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte!!!

Het beste antwoord

Niemand kan jou hier op deze vraag een antwoord geven. Bel een verloskundige / vroedvrouw of huisarts en geef aan wat je hier vertelt en zeg er duidelijk bij dat je er paniekerig bent. Een goede arts luistert naar je en laat een echo maken, om je gerust te stellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En laat je niet afpoeieren om gewoon een maand af te wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Rare vraag misschien, maar heb je de stolsels opgevangen? Je huisarts kan dan namelijk beoordelen of er een vruchtje in zat.

Het kan natuurlijk een innestelingsbloeding zijn, de tijd zal het leren. Heb je een test gedaan nadat je overtijd was?

Ik kan me voorstellen dat je paniekerig bent. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de stolsels niet opgevangen, wilde dit wel doen, maar toch bang dat het weer een miskraam is denk ik (onbewust). Ik heb geen test gedaan, maar die ga ik nu alsnog doen. Dankjewel voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een innestelingsbloeding die gepaard gaat met heftige krampen en verlies van grote stolsels? Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Hee Luna, allereerst vind ik het verschrikkelijk wat je overkomen is, ik herken dit want heb hetzelfde meegemaakt, 2 miskramen waarvan de 3e niet helemaal zeker. Bij mij was dit de eerste keer zo, een grote bloedstolsel van zo'n 6 cm ongeveer. Ik voelde een bel opblazen en op het toilet viel het eruit! Het begon als vloeien regelmatig en uiteindelijk ging het mis.

Het lijkt mij overduidelijk een miskraam maar ik zou dit met een verloskundige bespreken want ik ben geen verloskundige.

Heel veel sterkte ermee, ik hoop natuurlijk dat ik er heel ver naast zit en dat het goed komt, beter als bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroege miskramen komen betrekkelijk vaak voor: bij tenminste één op de tien zwangerschappen is er sprake van.

Omdat een aanlegstoornis van de zwangerschap of het afsterven van de vrucht de oorzaak is van een miskraam, is behandeling nooit mogelijk.

Het is altijd verstandig het verloren weefsel (vruchtzakje of stolsels) te bewaren, zodat beoordeeld kan worden of het inderdaad om een miskraam gaat.
In bijgaand artikel, onder het hoofdstuk "afwachten" vind je informatie over de aard van bloedstolsels bij een miskraam en het verschil tussen stolsels en vruchtzakje.

Als je niets bewaard hebt, dan zal het moeilijk vast te stellen zijn, ook door een dokter.

Als je toch nog paniekerig bent, omdat je er van overtuigd bent zwanger te zijn en je het allemaal niet weet:
HUP naar de dokter.

Toegevoegd na 17 seconden:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1044