Joehoe! ik ben zwanger ! maar net, dus moet nog er lang wachten voordat we het iedereen kunnen vertellen.. iemand tips??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WOW GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! Wat voor tips wil je hebben? Je hebt nog even te gaan en elke fase is weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tips voor wat? Om je zo lang stil te houden of wat je ondertussen alvast kan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd !! Geniet er maar van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tips voor wat?

Antwoorden (9)

gefeliciteerd! Geniet ervan. Tips: geniet, neem je rust op tijd. Accepteer de kwaaltjes. Om 't stil te houden... Ja lastig. Ik vertelde 't ook al vroeg (7 wk) om 't te vertellen aan ouders... Wij hebben ze laten komen. En omdat we toen bezig waren met huizen kijken dachten ze dat 't daarover ging. 'K heb ze een potje olvarit gegeven en m'n zusje de test... Hysterisch waren ze... Maar meissie geniet van je zwangerschap'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van harte gefeliciteerd !

Wij hadden het voorrecht om het tijdens het kerstdiner te vertellen. We hadden een menu kaartje gemaakt en bijna helemaal achterin net voor het toetje een foto van de echo... en op het volgende blaadje de uitleg.

Dus wellicht een idee om het tijdens een gezellig etentje kenbaar te maken.

Geniet van je zwangerschap !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd, wat heerlijk voor je/jullie!
Er zijn heel veel boeken te koop met heel veel goede tips.
Ik zou je aannraden er daar een aantal van te kopen.
Om te beginnen een boek met heel veel foto's van elke fase van de zwangerschap. Daar kun je in blijven kijken, en elke keer ben je weer onder de indruk van het geweldige wonder wat zich in jouw buik ontwikkelt.
Vervolgens bijvoorbeeld ook een boek met allerlei vragen over de zwangerschap, zou kunnen zijn het boek: De meest gestelde vragen over zwangerschap en bevallingen van Beatrijs Smulders.
Kijk maar een op de website van www.bruna.nl afd zwangerschap, een lange rij van heerlijke boeken over dit onderwerp.
Verder zou ik je adviseren als je dit leuk vind een dagboek bij te houden. Eventueel met "plaksels" van je eerste bezoek aan de vroedvrouw en de fotootjes van bijv. je eerste echo.
Mocht je het leuk vinden dan kun je ook nog een foto laten maken van jou en je zwangere buik, dat doe ik vaak als fotografe en is een altijd een prachtige herinnering!
En rest me te zeggen: geniet ervan, er zullen lichamelijke kwaaltjes zijn, je zult je soms emotioneel voelen, maar je zult ook kunnen genieten van het heerlijke wonder van de zwangerschap en straks een zoon of dochter in je armen houden.
Een hele fijne tijd toegewenst met veel genieten.........

Toegevoegd na 1 uur:
Ik was zo enthousiast aan het vertellen over het heerlijke van de zwangerschap zelf dat ik vergat in te gaan op: wanneer het te vertellen.
Ik vertelde het altijd wel aan een paar mensen in mijn direkte omgeving: onze ouders en beste vrienden. Het is fijn om het vanaf het allerprilste begin te kunnen delen met mensen met wie je heel close bent vind ik. Na 3 maanden begon de volgende "vertelronde"......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuk kind !
Gefeliciteerd, gelukkig kun je het hier kwijt. Enne je moet niet dat is ieders eigen keuze. Ik heb wel altijd gewacht om het iedereen te vertellen, maar mijn ouders wisten het bijvoorbeeld wel eerder (en mijn partner natuurlijk : )).Mijn idee daarbij was dat als het mis gaat, wat natuurlijk niet te hopen is, vertel je het waarschijnlijk ook. Geniet ervan, en neem jezelf in acht, dat heb ik veel te weinig gedaan. Het is een wonder die je hooguit een paar keer in je leven meemaakt. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst natuurlijk: Geweldig , gefeliciteerd!!

Waarom zou je het niet vertellen aan de mensen die om je geven, heerlijk nieuws om te delen toch?
En met de rest van de buitenwereld wacht je dan nog even tot ....................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf hebben we niet drie maanden gewacht met het vertellen. Ik zie er het nut niet van in, het is ook iets typisch Nederlands.

Als je het zou vertellen kun je je blijdschap met diegene delen die jou lief zijn. De kans dat het fout gaat is klein, en je moet sowieso niet doemdenken. Mocht het dan fout gaan dan leven mensen meer mee.

Daarnaast moet je helemaal niets van anderen aantrekken en vooral niet blindstaren op hoe hun zwangerschap is verlopen. Voor je het weet ga je jezelf vergelijken en dat wil je niet! Iedereen ervaart het anders!

Maar bovenal een spannende en leuke tijd toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even +1, ik begrijp dat - niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is ook zo.. Maar nu wil mijn man dat we nog ff wachten met vertellen.. En ik dus niet! haha ach misschien is het ook wel leuk om het ff voor ons tweetjes te houden..
Maar bedankt voor de reactie van iedereen!!
Tips om het stil te houden?

Niet op internet plaatsen. ;))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil je van de daken schreeuwen!
Gefeliciteerd! Blijf lekker jezelf, doe geen gekke dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joepieee!!! Gefeliciteerd.
Het is inderdaad moeilijk om het een hele tijd voor je te moeten houden, maar strikt noodzakelijk is dat natuurlijk niet. Men zegt dat in de eerste drie maanden de grootste kans is dat er iets misgaat, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn! Maar zou het fout gaan, nadat je het aan mensen hebt verteld, dan zul je veel steun ondervinden van de mensen die je dit moet vertellen. Het is uiteraard aan jezelf, maar mijn vrouw en ik hebben het verteld toen we 7 weken zwanger waren en daar geen rare reacties op ontvangen, alleen veel gelukwensen. Wij zijn nu 11 weken, dus het is nog steeds maar kort. Gelukkig wordt haar misselijkheid nu iets minder! Veel succes en vooral heel veel plezier in deze periode!!