Hoe merk je dat een bevalling begint?

Natuurlijk aan het breken van vliezen, weeen enz. enz. enz. Maar ik wil graag weten of er los van de hele duidelijke aanwijzingen nog andere dingen zijn waaraan je kunt merken dat je gaat bevallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je mij heel hard de kamer ziet uit spurten !

Het beste antwoord

Ik liep met dezelfde vraag rond. En wat ik kan zeggen:
Je merkt het aan jezelf. Want op het moment dat jouw bevalling begint weet je het. Vertrouw daarop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je laag in de rug pijn krijgt kun je er vrij zeker van zijn, dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij noemt is al heel wat.

Er zijn vrouwen die voelen niks en floepen er zo de baby uit.

Het verschilt ook per keer.
Mijn eerste was een zware bevalling en bij de tweede dacht ik: ik ga het volgens het boekje doen, met fysiotherapeutische zwangerschapsgym en alles.
Ik werd wakker en mijn man had amper de tijd om de verloskundige te bellen en ik riep "au" en daar was
weer een zoon....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per persoon en per bevalling verschillend, vaak zal je achteraf zeggen, oo ja dat was anders dan andere dagen.
Ik dacht bij de eerste dat ik de griep kreeg, Moest overgeven en had spierpijn overal enz.
De tweede heb ik geen 'tekenen' gemerkt, ook niet achteraf.
De derde begon met het breken van de vliezen, dat was lekker duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint met lichte krampen , die komen of onder in je buik of rug en als je de pineut bent allebei. De kramp gaat steeds heviger worden en uiteindelijk moet je het weg puffen en zo begint meestal een bevalling , maar niet altijd want het kan ook anders beginnen door idd vruchtwater te verliezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij begon het alle keren met een onbedwingbare schoonmaakwoede ongeveer een week vantevoren.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die heb ik vaker gehoord in mijn omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een klassieker ja. Nestdrang.
Ik ben het eens met het antwoord van Puur. Je voelt aan je lichaam wanneer het zover is. Bij mijn eerste beviel ik 6 weken te vroeg, waardoor ik er niet op was voorbereid. Maar alsnog wist ik aan alles dat het ging gebeuren. Een tip, mocht je een bad hebben, ga in een warm bad liggen. Als je (voor)weeën minder worden, of minder regelmatig, is het waarschijnlijk nog niet zover. Wordt de pijn erger, begint het waarschijnlijk. Bij mijn tweede begon het de avond nadat ik gestript was te rommelen, maar in een keer midden in de nacht begon het. Gelijk om de 3-4 minuten weeën. Dan weet je echt wel dat het begint ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had bij alledrie mijn bevalling de laatste weken nergens geen energie meer voor.
Maar op de dag van de bevalling had ik een echte opleving.
Dat heeft de natuur zo geregeld je krijgt dan nog even energie om de laatste dingetjes te regelen en wat schoon te maken.
Als het eenmaal echt begint voel je het wel daar kan niemand iets over zeggen bij iedereen is dat anders.
Ik had bij alle drie vanaf 36 weken voorweeen en op de dag zelf begon het ook zo. alleen werden ze steeds heftiger en sneller op elkaar volgend.
Ik kan 1 raad geven ga niet als het eenmaal begonnen is nog even snel van alles doen maar neem je rust en laat het over je heen komen.
als je nerveus bent laten de weeen op zich wachten en duurt het alleen maar langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je merkt het aan kleinigheden. Je krijgt de zogenaamde "nestdrang". Je wil dat alles in orde is als het kindje komt.

Mijn eerste bevalling begon met lichte menstruatiepijn. Ik dacht nog: als het dat maar is, maar een uur later werd de terugkerende pijn veel erger.

Bij mijn tweede verloor ik een beetje bloed, en kwam de pijn pas later.

Het is bij iedereen en elke keer anders. Je zal het vlug genoeg merken als het bij jou zo ver is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nestdrang heb je al maanden eerder voor de bevalling begint
Bij mij begon het met een beetje "darmkramp" , tenminste zo voelde het, en schreef op een briefje de tijden dat ik die kramp voelde... een dag later is mn dochter geboren