Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat een sectio (keizesnee) verticaal makkelijker en sneller opereren is dan een klein horizontaal sneetje??

Dit is wat mijn arts ruim 30 jaar geleden als antwoordt gaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat klopt. Toch wordt er meestal een zogenaamde 'bikinisnede' gemaakt omdat die mooier geneest en minder zichtbaar is. Alleen bij tijdgebrek wordt de verticale snede toegepast omdat daar sneller mee gewerkt kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben mijn arts toch zeer dankbaar voor die snelle (niet mooie) verticale keizersnede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi! Dergelijke keuzes worden over het algemeen heel bewust gemaakt. In jouw geval dus ook goed uitgepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is het duidelijkst!

Andere antwoorden (2)

mijn vrouw heeft 2 keizersnedes gehad en die zijn allebei horizontaal uitgevoerd

alleen als het een echte spoedsectio is willen ze wel eens ooit een verticale doen maar dat komt zelden voor
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat was het, bedankt voor je reactie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan
Het kind is inderdaad makkelijker te pakken te krijgen. De wond geneest echter véél moeilijker, is veel lelijker, en het belangrijkste, bij een eventuele volgende zwangerschap is de kans zeer groot dat de baarmoeder dan scheurt, een levensbedreigende situatie voor zowel moeder als kind!
Vandaar dat men zo mogelijk altijd de horizontale (Pfannenstiel) incisie toepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding