Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ovulatietesten, waardoor is het ene merk nauwkeuriger dan het andere?

Toegevoegd na 16 uur:
Ik gebruik 2 soorten testen en het duurdere merk geeft het heel duidelijk aan dat deze positief is terwijl de ander(goedkopere) nooit helemaal positief is.

Toegevoegd na 16 uur:
En ik doe ze dan allebei op dezelfde dag, de duurder geeft positief aan goedkkopere negatief...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
700

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Is dat zo ? Heb je daar informatie over ? Want dat jij het stelt, wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk zo is. Het enige dat zou kunnen verschillen is de methode waarop ze meten, maar bij gelijke methodes zal de betrouwbaarheid ook vergelijkbaar zijn.

Als ze bijvoorbeeld een bepaal hormoonspiegel meten, zullen ze dat allemaal ongeveer gelijk en even betrouwbaar doen. Maar een ovulatietest die hormonen meet is natuurlijk niet vergelijkbaar bij het bekijken van de slijmafscheiding of het meten van de ochtendtemperatuur. Daar zitten inderdaad grote verschillen in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige verschil dat ik ken, is tussen streepjestesten en digitale testen.

Het kan bij ovulatietesten soms lastig zijn om de uitslag te interpreteren, omdat het erom gaat *hoe* donker de teststreep is in vergelijking met de controlestreep. Een digitale test neemt daardoor de kans op 'user error' weg, die geeft altijd een duidelijke ja of nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding