Door gezond te eten en verder normaal te doen
Niet roken
verse groente en fruit eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen bij de basis en dat is: RRR
Rust
Reinheid
Regelmaat.

Klinkt heel oubollig, maar het werkt echt. Te weinig rust b.v. is een aanslag op je weerstand, net als een onregelmatig leven leiden en weinig aandacht besteden aan je persoonlijke hygiëne.
Volgens mij is gezonde voeding alleen niet voldoende om je weerstand te verhogen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens. Is ook nog goed voor je kindje, nu en later...
Buitenom gezond eten en niet roken is het ook verstandig om heel regelmatig in beweging te zijn. Het beste is buiten, de buitenlucht zuivert je longen en door te wandelen of fietsen (als het niet glad is!) hou je jezelf fit, waardoor je weerstand weer verhoogd wordt.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedenk me net dat bewegen ook heel goed is tegen vochtophoping in je benen en voeten, waar de meesten bij een zwangerschap ook last van hebben. Als je minder vocht vasthoudt, voel je je ook gelijk een stuk fitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, zorg dat je in beweging blijft, dat bevalt een stuk beter ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha, leuk gevonden ;-)
Etos verkoopt voedingssupplementen waar alles in zit voor de zwangere. Volgens mij heet het 'multi zwanger zijn' of zoiets. Het wordt door mijn vk aanbevolen. Verder natuurlijk gezond eten en drinken, maar dat spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je normaal leeft, hoef je verder niets te doen. Je bent niet ziek of zo. Gewoon normaal eten, werken, lopen. Geen alcohol en niet roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naast de drie rs is de drie ook een goede licht lucht&liefde
verder gezond eten en drinken maar dat is al genoemd vooral belangrijk is vermijd stress
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik met regelmaat gegeten. Niet teveel vet ook al heb je er nog zo'n zin in.
Daarnaast ook een supplement voor zwangeren geslikt. Dat krijg je zowel bij het Kruidvat als Etos. het is niet nodig om het van een duurder merk te nemen zoals Davitamon. Het huismerk van Kruidvat of Etos is net zo goed maar veel goedkoper.