Wat redt je uit je huis dat in brand staat?

Gesteld dat alle mensen reeds in veiligheid gebracht werden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt verbazingwekkend hoeveel risico men wilt nemen voor dingen die vervangbaar zijn... Probeer je eens voor te stellen hoe heet vuur is. En dat in het kwadraad in nog geen 90 seconden tijd...

Het beste antwoord

Huisdieren, de rest kan wat mij betreft verbranden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (50)

eerst mn katten, dan eventueel foto's/video's.
Maar ik hoop dat ik zoiets nooit mee hoef te maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet dat ik er wakker van lig, maar waarom word ik gemint? Zo bizar slecht is mijn antwoord toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik geef je een +1 je antwoord is pcies het antwoord wat ik wilde geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha nou hartstikke bedankt he! ;-)
Foto's. De rest kan vervangen worden. Als ik tijd heb, m'n schoenenverzameling ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoenenverzameling... haha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijd voor een schoenenverzameling heb je echt niet...
Foto's en een aantal erfstukken die me erg dierbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kat.
Verzekeringspapieren, pasjes, identiteitsbewijzen,
en als het kan persoonlijke zaken zoals foto's.
14 jaar geleden
fotos en eventuele back up hard disk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
foto's, wat kleren mobiel,ipod,fototoestel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mn kat en foto's en kettinkje van mn vader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn harddisk met alle foto's en video's. Huisdieren heb ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto's, laptop en paspoort en andere belangrijke papieren/documenten zoals me diploma's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n bits en bytes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het werkelijk eens meegemaakt en ik durfde het huis niet meer in... Dus door de angst kon ik niets in redding brengen... Maar het werd toch snel door de brandweer die snel ter plaatse was gedoofd en die stank zat wel overal in, maandenlang...

Geen fijne herinnering ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In volgorde van belangrijkheid:
De drie katten, externe HD, laptop, pda.

Als ik er dan nog in mag van de brandweer: de diverse adapters voor eerder genoemde elektronica. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mobiele telefoon om de brandweer te bellen !

Nee, ik hoop zoiets nooit mee te moeten maken, maar in geval dat in eerste instantie mijn externe harde schijf, omdat daar een backup van mijn hele computer, inclusief het grootste deel van mijn foto's op staat. Daarna de papieren (paspoort, verzekeringen etc). Als ik nog tijd heb volgen daarna de fotoboeken en eventueel nog wat boeken waar ik extreem zuinig op ben.
De meubels kunnen me gestolen worden (die krijg ik toch in mijn eentje niet weg).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kinderen man hond katten, en ik hecht mij dan niet aan materiële dingen. alles is vervangbaar. dan zijn de foto's maar weg.

Toegevoegd op 21-05-2009 18:52:50
ik zie nu pas dat je zonder levende wesens in huis wou weten.
ok dan foto's en andere dingen, als de computer lukt doe ik dat zeker. en mijn tv van 101cm is ook wel erg belangrijk.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond /goudvissen en mezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn computer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn boekje met adressen en telefoonnummers... als ik mijn familie en vrienden maar weet te bereiken...
verder is alles vervangbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets...

Lekker laten branden en over laten aan de brandweer...

De gevaren die je loopt door zelf weer naar binnen te gaan zijn dusdanig groot dat je zeer waarschijnlijk door de brandweer naar buiten word gebracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst mijn huisdieren,daarna foto's en wat persoonlijke papieren als ik daar de kans voor krijg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had altijd in gedachten om mijn portemonnee, foto's, en diploma's mee te nemen. Heel praktisch bedacht, de route weleens bekijken, alles op vaste plekken....

Totdat bij de benedenburen mindernacht de boel ging branden. Iedereen snel het huis uit. 5 minuten later stond iedereen in zijn onderbroek met alleen een overjas (het was winter) buiten te bibberen in de kou.

Niets meegenomen, niets van mijn goede ideeen waargemaakt. Zelf wegkomen en zorgen dat iedereen die je mee kan nemen ook veilig is, dat was de uiteindelijke actie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hamster, mijn kat, misschien mijn kyboard mijn moeder neemt dan vast wel de belangrijke papieren mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn honden
Mijn laptop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso eerst vrouw, kinderen en de honden. Daarna fotoalbums, een doosje met belangrijke spullen en mijn laptop waar een grote collectie digitale foto's op staat. Daarna maakt het me niet zo vreselijk veel meer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst de andere levende aanwezigen...
dan natuurlijk de fotoboeken (of negatieven) - erg waardevol en onvervangbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn huisdieren.

Daarna volgen identiteitspapieren, verzekeringspolissen, foto's, laptop, gsm. De bedrijfsadministratie van mijn man en ikzelf laat ik liggen, daar hebben we al lang een backup van naar een ander adres gestuurd.

De vraag is natuurlijk of dat allemaal wel de moeite waard is. Mijn leven riskeren voor andere levende wezens is één ding, hetzelfde doen voor spullen, hoe waardevol ook, is iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan mijn hond redden. Dat is voor mij wel het belangrijkste en als de hond al veilig was misschien iets dierbaars of een portemonee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je daar eigenlijk niet veel tijd voor hebt. ik denk dan ook als je iets wilt redden dat je dan iets pakt wat opdat moment het dichst bij je is.. al zou dat een lepel zijn of zo. dus dat je niet de tijd hebt om foto's, verzekerings papieren of zo te pakken. hoe graag je ook zou willen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waardevolle spullen
zoals mobiel tv huisdieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn macbook/harde schijf en als ik tijd heb misschien kleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samen met mijn vriend grijpen we: Kids, kat, hond en de foto's.
Maar dat laatste ligt inmiddels verspreid door het huis :( Best wel stom.

De eerste tekeningen en vader/moederdagkadootjes; zodat de kids nog wat herinneringen van zichzelf over houden. Zwemdiploma's enzo. Maar ook dat is vast niet reëel in zo'n situatie.

Misschien pakken we onze laptops en data-cd/dvd nog wel eerder. Omdat dat belangrijk is voor ons bedrijfje.

Ik denk hier soms wel eens over na. Eigenlijk wil ik foto's en backup-cd's het liefst elders bewaren. Maar dat voelt zo paranoïde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikvraag; het huis natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kat en gitaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst mijn drie katten en als ik dan nog tijd heb het gitaartje wat ik ooit kreeg van iemand die me dierbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n konijn, m'n muziek en pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn chihuahua, valkparkiet, ipod, gsm, nintendo dsi, Louis Vuitton tassen en als het nog kan, ff de lcd meezeulen =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond, mobiel, ipod en misschien nog wat kleine dingen die ik snel mee kan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hondje, mijn tas waar mijn portemonnee (en dus legitimatie) en telefoon inzit en als ik de kans krijg m'n laptop. Maar ik denk dat je zo erg schrikt dat je zo snel mogelijk naar buiten wilt en pas later gaat nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me 3 katten en 2 ratten... voor de rest zoveel mogelijk persoonlijke spul
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je buiten staat nooit meer naar binnen gaan!!!!!

Als je binnen ben alleen iets pakken wat je tegenkomt op de vluchtroute wat niet te zwaar is en niet lastig te dragen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de mensen/dieren al in veiligheid zijn... niets. Dan zou het niet eens in mijn hoofd opkomen om spullen mee te nemen en laat ik het verder aan de verzekering over.

Ik heb het godzijdank nog nooit meegemaakt, maar ik vraag me werkelijk af hoeveel tegenwoordigheid van geest je op zo'n moment nog hebt om bijv. je pc te ontkoppelen en naar buiten te sjouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag die me een beetje woendend maakt. Je redt namelijk niets als er brand ontstaat! Ja, jezelf. Je loopt zo snel mogelijk weg uit je huis. Ik heb het zelf meegemaakt. Je denkt er niet eens bij na om iets te redden qua spullen want je eigen leven is op dat moment het belangrijkste, spullen zijn meestal wel te vervangen. Dus ik zeg; heel hard wegrennen en achteraf blij zijn dat je nog leeft!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn familie,
daarna pas mijn geld. Daarna mijn mobiel en dan wegwezen en als de vliegensvlug de brandweer bellen. Daarna ren ik naar de buren en ren ik hun achtertuin in recht naar mijn tuin en vang ik mijn konijnen. Als dat niet lukt dan verschuif ik het hok dat het niet meer dicht bij de brand staat. Als ik mijn konijnen heb gered heb ga ik naar mijn konijnen en andere overgebleven spullen. Daar wacht ik op mijn ouders en kijk ik de brandweer toe.
Tjonge, wat ben ik blij dat ik nog leef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets.

Alle personen zijn buiten, dus veilig. Alle huisdieren die we hebben, zijn ongewenst, dus die blijven lekker binnen.

Foto's liggen grotendeels op zolder. Vandaaruit is het erg lastig ontsnappen, en alle rook en vuur gaat die kant op - dat risico wil ik dus niet nemen. Ik heb eens een cursus gedaan waarbij werd getoond hoe snel vuur zich kan verplaatsen/uitbreiden, zonder dat je dat merkt - dus vuur dat niet onder controle is, betekent: WEGWEZEN!!!

Een gecodeerde back-up van mijn harde schijf ligt al elders, dus al die gegevens zijn veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn schepen - voordat ze achter me verbranden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn poes zou ik als eerste redden. Dan mijn pinpas en laptop en ID.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belangerijke papperassen en de ketting die ik laatst als cadeau kreeg van m'n man + z'n brieven.
Mobieltje en wat kleren als ik tijd over heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik breng eerst mijn lieve beesten in veiligheid...die kan ik echt niet missen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst huisdieren. Dan heb ik waarschijnlijk geen tijd meer voor iets anders, maar stel dat ik dat wel heb:

Mijn 3 externe harde schijven, mijn laptop, mijn mobieltjes, mijn tas met papieren en mijn foto albums!!!! Uiteraard kan ik dat nooit allemaal tergelijkertijd dragen en ben ik tegen de tijd dat ik alles heb, al vier keer verbrand met huisdieren en al, maar ik zou het wel proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mn dieren, en daarna m'n xbox/pc