Welnee, waarom zou je dat nou willen. Mijn man en ik hebben samen een goed leven. Daarnaast hebben we ook een eigen leventje. Hij gaat 1 x per week darten en ik ga soms naar een vriendin of gitaarles. Wij gunnen elkaar die vrijheid. Dat maakt dat deze relatie al lang stand houdt.

Toen ik nog samen was met mijn ex mocht ik helemaal niets. Ik moest alles verantwoorden en aantonen door bv foto's. Mijn computer en mobiel werd gecontroleerd. Hij belde soms wel 15 x in 1 uur tijd als ik een keertje met een vriendin weg was. En wat is hij daar nou mee op geschoten. Relaties gaan kapot omdat hij mij niet vertrouwde.

Ik denk dat je vraag dan ook niet moet zijn of je alles wilt weten van elkaar, maar of je elkaar vertrouwt. Want als je dat doet, hoef je echt niet elke minuut te weten hoe jouw partner die in vult
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wat betreft sommige dingen is het inderdaad beter van niet denk ik.
Ze zeggen altijd: Alles weten maakt niet gelukkig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet jouw man dan ook alles wat jij doet?

Dan zit je nogal op elkaars lip en nee, dat is niet
erg gezond voor een relatie.

Je moet elkaar natuurlijk wel kunnen vertrouwen,
open en eerlijk en vriendschappelijk met elkaar
om kunnen gaan.
Als jij gegronde redenen hebt om hem te wantrouwen
dan moet daarover gesproken kunnen worden.
Maar al te veel wantrouwen en/of jaloezie is de dood
voor een relatie.

Maar het is niet mogelijk om ALLES van elkaar te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje
wat niet weet wat niet deerd zegt men .. ben ik het niet mee eens ik wil alles weten wat mijn man doet dat wil hij ook van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hou t toch al 30 jaar vol maar ja we zien t over 10 jaar wel
Het ligt er maar net aan wat je man allemaal doet (of in zijn schild voert!). Als hij achter andere vrouwen aanzit zou ik dat eerlijk gezegd wel even willen weten, om maar wat te noemen. Maar sommige dingen zijn totaal niet interessant: zo hoef ik niet van hem te weten waar hij benzine tankt. Verder heeft iedereen recht op zijn/haar privacy, dus ik hoef bijvoorbeeld niet te weten waar hij over praat met zijn vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan in welke hoek je het zoekt.
In relaties met andere mensen, of zijn werkzaamheden, wat hij doet als hij alleen is, of in de auto, of zijn laatste toiletbezoek...
Neuh, ik hoef zeker niet alles te weten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten. Heb je wel vertrouwen in elkaar? Geef elkaar een zekere mate van vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vraag zo stelt, zou het dus 'goed' zijn alles te weten wat je man doet, maar voor je eigen gemoedsrust 'beter' om niet precies te weten wat hij uitspookt??

Ik vind het niet erg spreken van wederzijds respect, allebei de stellingen niet...

Als ik met iemand leef, wil dat niet zeggen, dat ik naadloos verbonden ben aan zijn lichaam, en dat ik deel 'moet' hebben van elke gedachte, droom, of fantasie die hij heeft.

Hij is niet mijn bezit, en ik ben niet het zijne.
Hij heeft mij strikt genomen niet nodig om te kunnen leven, en ik hem niet.

Zoals we ervoor kiezen om de dagen en nachten samen door te brengen, zo kiezen we ook, wat we met elkaar delen of bespreken. Als er geen vertrouwen is, dat die keuze voor elkaar elke dag opnieuw gemaakt wordt, en je dus uit een soort plichtsbesef bij elkaar blijft, (en je aan elkaar vastketent met honderden regeltjes, afspraakjes en strategietjes), dan ben je niet aan het leven, maar dan zit je in een kooi.

In jouw voorbeeld vliegt die man dus af en toe de kooi uit.
En jij zit te wachten tot hij de kooi weer binnenvliegt.

Ik zou zeggen : vlieg óók die kooi uit, en kom bij elkaar, als je er zin in hebt. En niet, omdat het onvermijdelijk lijkt te 'moeten'. En ontmoet elkaar op een tak, en niet in een kooi.

Leef je leven, want je hebt alleen maar dit ene leven.
Maak er niet een soort verlengstukje van zijn leven van, maar beleef je eigen dagen. En als je het leuk vindt hem erover te vertellen, dan doe je dat. En als je het lekker voor jezelf wilt houden, doe je dat.

Je zou een toevoeging aan elkaar's leven moeten zijn, niet degene die met een snoeischaar en een botte bijl op je partner losgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een toevoeging aan elkaar’s leven moeten zijn, niet degene die met een snoeischaar en een botte bijl op je partner losgaat. Helemaal waar +!
Als je er naar streeft echt alles van elkaar te weten, dan is dat erg vermoeiend en tijdrovend. dan moet hij jou iedere minuut vertellen waar hij is en wat hij doet en wat hij denkt. Onmogelijk dus.

Als hij zich er zelf op beroept dat jij niet alles hoeft te weten, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen: wat heeft hij te verbergen? Een minnares, een enorme financiele schuld?

Ik weet niet wat mijn vriend vanavond doet (waarschijnlijk computeren). Maakt niet uit, ik ben er niet bij. Maar als ik hem morgen vraag wat hij gisteravond gedaan heeft, en hij gaat er om heen draaien, dán klopt er iets niet.

Dus je hoeft niet alles te weten, maar sommige dingen toch echt wel. de belangrijke wel.
hoewel anderen zelfs van mening zijn dat ze het liever niet weten als hun partner vreemd gaat.

nog wat voorbeelden: je hoeft niet te weten dat hij toen hij 3 was geen worteltjes lustte. Categorie: onbelangrijk
mijn zoon wil als hij volwassen is een keer gaan bungeejumpen. Ik heb gezegd dat ik dat niet tevoren wil weten, dat hij mij dat naderhand pas mag vertellen.
Dat iemand veel drinkt of drugs gebruikt hoor je wel te weten. (hoewel je daar vrij snel achter komt). Dat hij kinderen heeft uit een vorige relatie hoort hij ook binnen redelijke termijn te vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het niet iets is wat jij zou moeten weten, vind ik niet dat je alles van elkaar hoeft te weten. Als ik bij een vriendin ben geweest of de hele dag aan een training heb gewerkt, vertel ik ook niet alles wat ik heb gedaan.
Als hij dingen doet die jij niet zou goedkeuren omdat dit iets is wat jij niet wilt binnen jullie relatie of wettelijk niet kan, vind ik dat je die dingen wel moet weten.

Jij kunt dan namelijk een keus maken om bij hem te blijven of niet. Maar onbelangrijke dingen hoef je niet te weten allemaal. Wordt je gek van als je man je tot in detail alles vertelt.