Waarom heet een 12,5 jarig huwelijk een koperen bruiloft genoemd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom wordt een 12,5 jarig huwelijk een koperen bruiloft genoemd?*

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6K

Antwoorden (1)

De website http://en.wikipedia.org/wiki/Wedding_anniversary#Celebration_and_gifts geeft een mogelijke uitleg:

De traditie kan zijn ontstaan ​​in het middeleeuwse Duitsland, waar, wanneer een echtpaar de 25ste verjaardag van hun huwelijk vierde, de vrouw van haar vrienden en buren een zilveren kroon of krans kreeg om het paar te feliciteren. Bij de viering van de 50e huwelijksverjaardag kreeg de vrouw een kroon of krans van goud. Na verloop van tijd werd het aantal symbolen uitgebreid en werd het een traditie om bij een huwelijksfeest geschenken te geven die een directe verbinding hadden met elke fase van het huwelijksleven.

Naarmate het huwelijk langer duurde, werden de geschenken waardevoller. Voor 12,5 jaar werd een ander edelmetaal, namelijk "koper", gekozen omdat dit minder waardevol is dan zilver. Overigens is het vieren van een 12,5 jarig huwelijk niet in alle landen gebruikelijk.
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Plus.
Hier nog een lijst van andere huwelijksjaren:
http://www.presenteparahomem.com.br/en/you-know-the-meanings-of-wedding-stories-wedding-list-years-and-origin/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zat te denken aan een oudere betekenis, symbolisch uit de bijbel ofzo, maar kan er niet veel over vinden.