Wie heeft er ervaring met bemoeizorg en wil me daar over vertellen?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: ik weet wat het is maar ik zoek ervaringen..personen die dus bemoeizorg hebben ingeschakeld en willen vertellen in hoeverre het heeft geholpen..met name als het om echte zorgweigeraars ging..wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta je daaronder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bemoeizorg is zorg een een nieuwe vorm van sociaal psychische hulpverlening. Het is zorg aanbieden aan mensen die ieigenlijk helemaal geen zorg willen maar waarvan de sociale omgeving het nodig acht dat ze die zorg wel krijgen.
Vaak gaat het om veroorzakers van overlast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb als maatschappelijk werker in de 'bemoeizorg' gewerkt.
Wat wil je weten over bemoeizorg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Due eigenlijk is het bemoeizucht,maar dan in een sociaal jasje en betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Moolkeesje,het is geen bemoeizucht maar je hebt zorg voor de mensen die zelf niet vinden dat ze zorg nodig hebben en vaak overlast bezorgen aan anderen of hun zelf te kort doen. De vraag naar hulp kan voor sommigen erg moeilijk zijn.Je kan de maatschappij er een plezier mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het impliceert m.i. wel, dat met degene, die die krijgt, weinig of geen rekening wordt gehouden.
Er wordt dan dus eigenlijk voldaan aan de wens van familie/omwonenden. Ik begrijp heus wel,dat er bij dergelijke situaties ingegrepen dient te worden, maar waarom wordt die hulp dan niet gegeven aan de duizenden à sociale gezinnen,die hele buurten terroriseren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je laatste reactie eens, Moolkeesje. Laat mij je dan uit de droom helpen. Hier in Leeuwarden wordt er ook bemoeizorg gegeven aan asociale gezinnen die veel overlast in de verpauperde wijken veroorzaken.
Annswers
13 jaar geleden
Wist niet dat het bestond, interessant

Het beste antwoord

Ik vermoed dat niet veel ervaringsdeskundigen zullen reageren op deze vraag. Ik vond een verhaal van een ervaringsdeskundige-tegen-wil-en-dank in onderstaande link. Staat op blz 6 met de titel: “Ze drinken koffie, wijzen je de Aldi en gaan weer”.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, dank!!!

Andere antwoorden (2)

Bemoeizorg is zorg een een nieuwe vorm van sociaal psychische hulpverlening. Het is zorg aanbieden aan mensen die eigenlijk helemaal geen zorg willen maar waarvan de sociale omgeving het nodig acht dat ze die zorg wel krijgen.
Vaak gaat het om veroorzakers van overlast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bemoeizorg wordt gegeven aan de zorgmijder.
Iemand die b.v. zich zelf verwaarloost en toch zorg nodig heeft. Dit is de OGGZ ( openbare gezondheidszorg). door te googelen zal je vast verder worden geholpen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Openbare geestelijke gezondheidszorg.