Wie heeft er ervaring met bemoeizorg en wil me daar over vertellen?

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: ik weet wat het is maar ik zoek ervaringen..personen die dus bemoeizorg hebben ingeschakeld en willen vertellen in hoeverre het heeft geholpen..met name als het om echte zorgweigeraars ging..wat gebeurt er dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vermoed dat niet veel ervaringsdeskundigen zullen reageren op deze vraag. Ik vond een verhaal van een ervaringsdeskundige-tegen-wil-en-dank in onderstaande link. Staat op blz 6 met de titel: “Ze drinken koffie, wijzen je de Aldi en gaan weer”.

Bronnen:
http://www.pvp.nl/krant/pvp-krant%201001.pdf

Bemoeizorg is zorg een een nieuwe vorm van sociaal psychische hulpverlening. Het is zorg aanbieden aan mensen die eigenlijk helemaal geen zorg willen maar waarvan de sociale omgeving het nodig acht dat ze die zorg wel krijgen. Vaak gaat het om veroorzakers van overlast.

Bemoeizorg wordt gegeven aan de zorgmijder. Iemand die b.v. zich zelf verwaarloost en toch zorg nodig heeft. Dit is de OGGZ ( openbare gezondheidszorg). door te googelen zal je vast verder worden geholpen. Toegevoegd na 52 seconden: Openbare geestelijke gezondheidszorg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100