Wat doe je als je erachter komt dat je man of vriend stiekem perno kijkt?

Toegevoegd na 20 minuten:
ik bedoel natuurlijk porno dames.

Toegevoegd na 1 uur:
even voor de duidelijkheid,ik ben een man

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Ik zie het probleem niet. Mannen hebben blijkbaar iets meer behoefte aan visuele prikkels dan vrouwen, dus als die behoefte er is, ga je gang, als ik maar niet altijd mee hoef te kijken. Een enkel keertje is leuk, maar van mij hoeft het niet per se. Misschien lees is wel hele spannende boeken met hetzelfde thema als hij niet in de buurt is ; dat heeft op zich met stiekem niet eens te maken ; dat is gewoon iets voor jezelf.

Met name in het spitsuur van het leven schiet de tijd voor elkaar er wel eens een poosje bij in, en verloopt de timing van wie wanneer zin heeft ook niet altijd even vlekkeloos. Geen enkele reden natuurlijk om dan niet af en toe even in je eigen tijd stoom af te blazen. Ik kan me voorstellen dat je dat 'stiekem' wilt doen of althans er niet met zoveel woorden over spreekt of elkaar even waarschuwt ; dan is meteen het hele effe snel solo-idee eraf en lig je wéér op een doordeweekse dag pas om drie uur in je bed. :lol: Dat je af en toe zin hebt in sex wil niet zeggen dat je meteen het hele programma af wilt draaien.

Als ik ´s avonds nog effe snel wat wil eten, pak ik ook gewoon een blokje kaas in plaats van meteen weer een driegangenmaaltijd te bereiden. En dat zal voor mijn man niet anders zijn. En ik eet dan weer beduidend meer blokjes kaas dan hij ; da's dan weer mijn dingetje. Behoeftes komen niet altijd 100 % overeen. Ook die behoefte niet.

Iets anders is het natuurlijk wanneer hij daadwerkelijk verslaafd is aan het kijken en er een dagelijkse gewoonte van maakt, zijn eigen sexleven (en dus het jouwe) verwaarloosd en niet meer opgewonden kan raken van normale sexuele prikkels. Maar dan heb je een heel ander probleem dan alleen maar af en toe een pornootje kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghihihi, porno=een stukje kaas... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, eten en seks zijn beide primaire behoeftes waarin je van elkaar kunt verschillen. Ik vond het voorbeeld wel kenmerkend. Ik wil vaker wat lekkers, hij wat vaker....nouja, de vergelijking ligt voor de hand denk ik. Stel je voor dat mijn man iedere keer als ik trek had in wat lekkers mee zou eten ; dan zou hij constant te misselijk zijn voor andere hobbies vrees ik.

Andere antwoorden (22)

Stiekem is altijd fout, vind ik. Ik zou hem ermee confronteren. Zeggen dat ik niet wil dat hij dingen stiekem doet. Zo iets hou je misschien niet tegen, maar wees er open over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet jij dit, ben je hem stiekem? aan het controleren ;-).
Maar ik zou in zo'n situatie gewoon vragen, wat maakt dat hij (zonder mij) naar porno zit te kijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meekijken ( stiekem :P )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik zou helemaal niets doen. ;)
Zou niet weten waarom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iedereen heeft recht op privacy, ook je vriend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
exact +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Blij zijn als het bij alleen kijken blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt wakker; elke vent met internet kijkt porno.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nirvana; prijs jezelf gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een generalisatie weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk, ja juist , de een doet urenlang GV de ander beelden kijken , is net wat je boeit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal ook zeker niet ontkennen dat een groot deel van het internet tegenwoordig bestaat uit porno, ook zullen ongetwijfeld veel mensen gebruik maken van die mogelijkheden, maar met de bewering die hier staat ben ik het niet geheel eens. Ook de cijfers die Esme hieronder noemt lijken me wat hoog trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belachelijke generalisatie. Ik geloof best dat het percentage hoog is, maar beslist niet 100 %.
meschien geef je hem niet genoeg aandacht :)

en door het te vragen zal hij het toch wel ontkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kijkt 99,9% van de mannen porno op internet. 75% van het internet bestaat uit porno (heb ik me laten vertellen). Gewoon normaal over doen. Ik vraag de mjne wel eens of ie z'n portie vleeswaren vandaag al heeft gehad. Hij weet dat ik het weet, maar ik lig er niet wakker van. Ik zit soms uren te Mahjonggen, daar zegt hij ook niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1 voor dit realistische antwoord.
(alhoewel ik betwijfel of 75% van het internet uit porno bestaat, maar dat maakt niet uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mahjong? zei iemand Mahjong? waar ! Waar!!
On-topic; Heel mooi gezegd. Wij vrouwen hebben ook onze eigen 'momentjes' en mannen zo ook. Ik zou er niet mee zitten en er om wakker liggen is al helemaal niet mijn ding haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
link voor mahjongg:
met reclame: http://www.addictinggames.com/mahjongg.html
zonder reclame: http://www.50plusspellen.nl/speel/Mahjong-3.html
Veel plezier :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb iets van 20 variaties op Mahjongg op mijn site en inderdaad, allemaal vrouwen. :lol:
Maar eeh...99,9 % van de mannen ?? ECHT niet. Met porno haal je ook altijd allerlei rotzooi binnen, en sommige mannen zijn erg zuinig op hun computer. Die kopen liever een videootje of een Chick of zo. Of het boeit ze niet - die mannen zijn er écht ook.
Gewoon vragen hoe het komt. En ook bespreken wat jij daarbij voelt. Want zoals je het schrijft lijk je het nogal vervelend te vinden. Het hoeft geen probleem te zijn, maar als het voor jou een probleem is, zul je eerlijk moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me het enige antwoord...
+1
Ik zou er niks op uit doen. Echt ik lig er niet wakker van hoor. Wij vrouwen hebben ook zo onze eigen momentjes. Zoals hierboven al staat 'mahjong spelen'. Zolang man lief daar niet over klaagt, klaag ik weer niet over zijn persoonlijke bezigheden ;)
"A man has to do what a man has to do". Misschien zelfs leuk om een keer samen te kijken ;) (niet altijd natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ja leven en laten leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Wat zou het probleem moeten wezen?
Wist je dat veel mannen er erg veel van leren dat dan weer in het voordeel kan zijn van de vrouw!
Zo kan de man de vrouw begrijpen, dus noch steeds bezwaar?
Of had je dat niet maar was je alleen nieuwsgierig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, wat is er mooier dan die "leerschool" haha, dus je hoort mij niet seuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan leren? Heb liever dat ie dat bij mij doet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar van porno leer je echt zo ongeveer helemaal NIKS, of het moet zijn hoe sexuele relaties in elk geval grotendeels NIET in elkaar steken.
Ik zou zeggen: leven en laten leven. En misschien kunnen jullie samen kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus samen kijken ,of er over praten anders komt er toch een probleem van, dat je een man was dacht ik al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
If you can't beat him, join him! Dus mijn advies is: meekijken. Als hij je er tenminste bij wil hebben. En verder zou ik me er niet zo druk over maken, ook niet als hij je er NIET bij wil hebben. Ieder mens heeft geheime fantasieen waarvan hij helemaal niet wil dat ze waar worden. Ik zou er in ieder geval wél met hem over spreken en vragen of hij deze "droom" ook in daad wil omzetten.
14 jaar geleden
hem er op aanspreken (bijv. dat je er mischien onzeker van word of zo).

Of mischien leukt het jullie seksleven aleen maar op, mischien heeft hij zonder porno ook wel bijna nooit zin?

Praat er samen over, mischien is je man/vriend bi maar weet hij wel al dat hij voor altijd bij jou wil blijven (of niet).
mischien wil hij uitzoeken wat hij is? mischien vind hij vrouwen ook leuk, maar hij weet dat hij maar 1 keuze kan maken. (tenzij jij het accepteert dat er een vrouw bij komt) hoe dan ook, ik kan je het antwoord niet geven, dat kun je aleen zelf... vragen.

samen (eerlijk) praten, en dan weet je het! succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat kan mij dat nou schelen.
liever dat ie af en toe dde hand aan zichzelf legt dan dat hij vreemdgaat of behoefdes heeft die ik niet vervullen kan.
nu ik zwanger ben heb ik echt heel weinig zin. moet ik mijn man dan verbieden porno te kijken?!?!? dacht het niet. hij doet maar. soms stuur ik hem zelfs die kant op als ik echt geen zin heb. ik zie het ook niet als vreemdgaan. waarom moet je iets wat lekker is verbieden?

Toegevoegd na 3 minuten:
ps ben je trouwens bang dat je betrapt word of ben je dat al. als je daarom nu ruzie heb ligt het aan de afspraken die je erover gamaakt heb. heb je beloofd het niet te doen is dat een domme belofte. mijn motto en zin is LEVEN EN LATEN LEVEN zet het bijna in elk bericht. en zeg eerlijk tegen haar dat je het prettig vind om er naar te kijken. as ze het dan niet tollereerd is zij de gene met een probleem... zo laat nu die - duimen maar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je een man bent neem ik aan dat jouw vrouw (of man maar ik ga er vanaf hier even voor het gemak van uit dat het een vrouw is) nogal geschrokken is van het feit dat jij porno zit te kijken ? Vervelend voor je. Zomaar in het wilde weg proberen uit teleggen wat je er zo leuk aan vindt heeft geen zin, denk ik, maar zij wil misschien wel praten over wat haar zo dwars zit dat jij kijkt. Misschien is het gevoel van minderwaardigheid of is ze bang dat zij je niet geeft wat je nodig hebt. Vrouwen kunnen nogal onzeker zijn (mannen ook natuurlijk). Dat onzekere gevoel kan je misschien wel wegnemen. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op TV?
Zenders blokkeren!
Op de PC?
Jammer want baal daarvan..wel er over praten maar of het helpt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt wel op censuur. Je kunt dat in een gezonde relatie toch niet verbieden? Het is je man, geen kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar`dat wil nog niet zeggen dat ik dat zou accepteren.het gaat om het stiekum doen.. als ie eerlijk tegen me is en we praten er over dan vind ik dat anders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, erover praten is goed. Maar je kunt het niet verbieden, dat was mijn punt.
ik zou er niet mee zitten dat ie naar porno kijkt. misschien doet ie leuke ideëen op voor ons eigen seksleven. Ik zou hem ook zeggen dat ie het wat mij betreft niet stiekem hoeft te doen maar ja, misschien maakt het stiekeme het juist opwindender voor hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat een keer meegemaakt, maar ik heb er op dat moment niets van gezegd. Later bedacht ik dat ik dat liever wel had gedaan, omdat ik er toch niet lekker over in mijn vel zat.
In dat geval vind ik dat je best in je recht staat om tenminste te vragen waarom hij de behoefte voelt, en uitleggen hoe je je er zelf bij voelt.
Op die manier kunnen jullie er openlijk over praten en er misschien afspraken over maken die voor beide partijen goed voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou ik bij mezelf nagaan of ik op de juiste manier met mijn partner leef . Huwlijk is een vertrouwensband maar het moet niet een overdreven bezitterigheid worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is daar nu mis aan. Als hij dat nu prettig vind. Vrouwen kijken er ook naar hoor?